Photobucket

zaterdag, juni 16, 2007

Ze spelen daar met mijn ..... geloof ik.

Verleden week werd mij gevraagd om een Dagboek klaar te maken.
Het was zo druk rond het weekend dat ik er niet toe gekomen was om het te schrijven, ik weet uit ervaring dat men het graag ten laatste op dinsdag wil ontvangen om eventueel nog te verbetere, en dan wordt het donderdag gedrukt om vrijdag te bedelen onder de leden van Boerenbond.
Dinsdagvoormiddag was ik nog niet helemaal klaar, via mail vroeg ik nog even uitstel, in de veronderstelling dat wanneer ze dat weten dat het eraan komt, dan kunnen ze daar nog een beetje tijd voor uittrekken.
Niet dat dit veel nodig is, wanneer ik een Dagboek aflever dan is dat volledig af, misschien staat er nog een klein schrijffoutje in, maar het indelen in alinea's, het kontroleren van de werkwoord-tijden, de zinsbouw, de juiste hoeveelheid tekst (4000 lettertekens is het maximum) dat doe ik helemaal zelf.
Dus als ik dat opstuur naar de redaktie is dit kwestie van nog eens te overlezen, klaarmaken voor druk, en dat is het.
Wanneer ik een Dagboek zal zien verschijnen in De Boer, dan neem ik een beetje mijn voorzorgen.
Ik kondig dat aan op mijn blog, zorg dat iedereen het goed weet, en dan op donderdag bezorg ik dit Dagboek aan de lezers van mijn blog als "previeuw".
Een primeur voor de vaste lezers dus.
Zo deed ik het ook weer deze week, met het Dagboek over pOrtugal.
Ik had dan netjes mijn tekst ingeleverd (doorgemaild) tegen woensdagmorgen, er kwamen nog een paar mailtjes met vragen om verduidelijking, een kleine aanpassing (ik was vergeten te vermelden dat we hoofdzakelijk Nederlandse bedrijven hadden bezocht).
Zo plaats ik netjes Mijn dagboek op de blog.
Vol verwachting sla ik als abonnee van De Boer & Tuinder de bladzijden om, en bemerk tot mijn ontzetting dat het dagboek niet van mijn hand is.
Zonder verwittigen had men dus een ander Dagboek genomen.
Mijn humeur ziet er dan ook zo uit:

Wel, als de dames van de redactie van De Boer denken dat ik dat leuk vind, nee hoor!.
De ene keer veranderen ze de titel zonder navragen, dan eens een stukje tekst, en nu dit !
Denken ze misschien dat ik daar alleen voor mijn plezier een uur of 3 – 4 aan werk???

Ik vind dat ze dat minstens eens mochten vermeld hebben!


Oja, in plaats van de puntjes in de titel mag u hetvolgende woord invullen:........ = geduld.

Labels: ,

4 Comments:

At zaterdag, juni 16, 2007, Anonymous Anoniem schreef...

Hahaha !
Lut (de chief van de B&T) had u zekers betrapt op 4001 tekens?
Ik denk wel dat uw inzet (en uw zweet) niet voor niets zal geweest zijn en dan is die gazet van volgende week wel wat dikker...

Groetjes, Benny.

 
At zondag, juni 17, 2007, Blogger Luc Callemeyn schreef...

@Benny, neen, ze hadden een terechte opmerking over die Nederlandse bedrijven en een vraag om meer verduidelijking.
En dat is maar goed ook, want uitiendelijk wordt je zo vertrouwd met jhe tekst dat je over zulke onvolkomenheden heen leest.
Die 4000 tekens is niet echt de limiet, maar hoe meer lettertekens geschreven, hoe minder mogelijkheid om eens een blanco lijn te laten tussen verschillende alinea's, en dat komt de leesbaarheid niet ten goede. En als het vééél te lang is nemen ze zelf het initiatief om in te korten, en dat wil ik absoluut niet.

 
At maandag, juni 18, 2007, Anonymous Anoniem schreef...

Luc,
Laat je humeur daardoor niet verpesten!!
De "Fransman"schrijft ook héél goed ,ik ben een fan!!
Groetjes,
44km

 
At donderdag, juni 21, 2007, Blogger Luc Callemeyn schreef...

@anonieme Boerenbogfan.
Bedankt voor de support.
Enne, 44 km, hmmm, dan zit ik al bijna in Frankrijk, in Kortrijk of al in Nederland.
Ik wacht af.

 

Een reactie posten

<< Home