Photobucket

vrijdag, juni 08, 2007

Helemaal terug.

Ik ben al helemaal terug van weggeweest na 5 dagen Portugal melkveehouderij.
Het was er goed om rond te kijken, bedrijven te zien, van 200 tot 700 koeien (kleiner is niet interessant, groter is moeilijker te overzien), de streek te bekijken, te ervaren dat het vanaf nu tot september daar niet meer zal regenen, dat alles zal verdorren en afsterven, en dat ze alles terug zullen moeten inzaaien in september-oktober.
Tenminste, alles wat niet beregend is, maar dat kost handenvol geld en veel moeite en vooral veel water.
Ik verschiet er niks in dat de ruwvoederprijzen daar heel hoog zijn, als ze al te vinden zijn.
Ze mogen daar dan nog een iets hogere melkprijs hebben, 't is niks voor mij denk ik.

Zoals men zo dikwijls zegt, weer een ervaring rijker.
Zo winnen we altijd wel iets. Is het geen geld, het is dan wel verstand.

Men heeft mij vanuit de redactie Boer & Tuinder gevraagd om nog eens een Dagboek te produceren, ik denk dat ik het daar maar eens zal over hebben.

Labels: , ,

0 Comments:

Een reactie posten

<< Home