Photobucket

zondag, juni 17, 2007

Oplossing van het raadsel "Veel te kort ...."

Na enkele keren raden was het dan toch "anoniem" die het juist had.
Ik kom "tijd" te kort.
De dagen blijken precies korter te worden, of gaat de tijd te snel?

Een resumeetje:
dinsdagavond terug thuis van Portugal.
Woensdagmorgen beginnen met kalverstal spuiten, met een helper erbij, werken tot 's avonds laat.
Donderdag de Agra van Kortrijk op bezoek. De kalverstal is amper droog, maar alles is netjes.
Vrijdag 88 leerlingen van Ter Groene Poorte. 's avonds helpt Lies me om een foto-album over de reis naar Portugal via Picasa up te loaden naar Internet. Dat duurt een uur of 4, maar ik laat hem gedurende de nacht zijn ding doen.
Zaterdag klusjesdag op de boerderij.
Zondag ... weet ik niet meer, jawel, in de vooravond zijn we eens over en weer geweest naar de zee, kwestie van de studenten wat te verstrooien.
Maandagmorgen beginnen we om 05.00 uur om alle melkproductie-activiteiten rond te krijgen. Krista vertelt me dat ze tegen 's avonds een inox bak nodig heeft voor haar melkproducten, ik ga (telefonisch) op zoek naar materialen, ik denk gevonden te hebben wat ik zoek in Bovekerke. Ik moet toch achter mijn sproeivat naar beyne in Ichtegem, dus ik besluit door te rijden met de traktor. Middageten wordt bijna staande opgegeten. In de namiddag moet ik terug naar Ichtegem met de auto, Krista moet daar de marktauto afhalen bij Anseeuw. Ik breng enkele inox platen mee. Daarna moet ik naar Verwilst om andere velgen voor de traktor, want anders kan ik niet tussen de maïs rijden. Tegen 20.00 ben ik terug, ik kan dan pas beginnen aan die inoxconstructie. Rond 23.00 uur krijgen we nog enkeele cow-boys op bezoek om een CD af te halen met de foto's van Portugal, we eten een stukje taart en een koffietje. Daarna heb ik nog wat werk aan die inox dinges, het wordt dus heel laat (of heel vroeg).
Dinsdag hebben we weer een groep van Ter Groene Poorte, dit keer 66 jongeren. In de namiddag kan ik beginnen maïs sproeien, dat gaat door tot 's avonds. Op de middag en avond werk ik nog wat aan Mijn Dagboek dat al had moeten klaar zijn.
Woensdag eerst de afgewerkte tekst doorsturen naar redactie Boer & Tuinder, (zie verder) daarna heb ik weer een helper en we verzamelen afval van her en der rond de stallen, oud ijzer, hout, plastiek. Ik voer nog vlug een vrachtje siloplastiek naar het containerpark. 5 min voor 06.00 uur, net op tijd, maar ondertussen ruim ik met de verreiker ook een beetje hun groenafval op, dus dat compenseert.
Donderdagvoormiddag steek ik opa op de traktor, hij mag rijden en ik stap mee met de handspuit om langs de weidekanten de netels en de distels dood te sproeien (Bofix)
Op de middag moet ik een pakket ophalen tegen de Franse grens, en daarna wordt ik dichtbij Kortrijk verwacht voor de bedrijfsleiderskring onder leiding van melkveeconsulent Jan Halewijck.
's Avonds is er VRV vergadering gepland in Lichtervelde in de Voerman, maar dat wordt uitgesteld.
Vrijdag is weer voedertijd voor melkvee en jongvee, en in de namiddag wordt wat grasland zaaiklaar gelegd (plaats waar vroeger een grassilo lag)
Zaterdag probeer ik wat in de omgeving van de studenten te zijn, er komt ook een jury-comité langs voor het beoordelen van de hoeveverfraaiing, een wedstrijd van de plaatselijke Landelijke Raad, in de namiddag rij ik naar Kanegem naar Verwilst om mijn kipper op te halen (herstelling aan piston-dichting) met ook nog nieuw gemonteeerde (gebruikte) dubbelluchtbanden voor de traktor (18.4-38) . Ik gebruik de GPS voor de kortste weg met de traktor, en kom op een adres op 10 km van de juiste plaats uit (Poeke). Verdorie toch.
En dan is het nu zondag, rustdag.
(Niet vergeten dat de koeien ook nog elke dag gemolken zijn en dat Krista ook nog een paar keer kaas heeft gemaakt, en ook naar de markt is geweest.

Labels:

4 Comments:

At zondag, juni 17, 2007, Anonymous Anoniem schreef...

Wat een druk bestaan!
PS schakel GPS regelmatig uit én je komt zeker en vast tijdig op je bestemming. Dit is de raad die mensen ons uit Italie sturen. Breng een degelijke kaart mee, oefen enkele zinnen in het Italiaans én je vindt gegarandeerd de weg. Zelfs naar Poeke:))

 
At zondag, juni 17, 2007, Anonymous Anoniem schreef...

Eigenlijk was het doodsimpel, het antwoord bedoel ik!
Dat je tijd te kort is kan ik best begrijpen als ik dat zo allemaal lees...

 
At donderdag, juni 21, 2007, Blogger Luc Callemeyn schreef...

@Cursief Huigje.
Ik ondervindt geregeld veel plezien aan dat gps stemmetje, maar vandaag weer wilde Charlotje (de gps-dame) mij toch wel weer de verkeerde autostrade opsturen.
De weg uitleggen aan pseudo-Italianen?
Het moet niet gekker worden !

 
At donderdag, juni 21, 2007, Blogger Luc Callemeyn schreef...

@ Annemie,
inderdaad, doodsimpel, tijd tekort om alles te doen wat ik graag zou doen.
Maar toch wel veel leuke dingen te doen hoor!

 

Een reactie posten

<< Home