Photobucket

vrijdag, februari 09, 2007

"Ik zou zo graag eens.... een Dagboek willen schrijven.

Er werd mij gevraagd om tegen de editie van volgende week in "Boer en Tuinder" een nieuw Dagboek te "produceren", deze week is Pierre Michiels nog aan de beurt.

Voor wie het niet weet, dit Dagboek beslaat een halve bladzijde (3800 à 4000 lettertekens) in Boer & Tuinder, en dit wordt verspreid onder de leden van Boerenbond in Vlaanderen, maar ook bij de administraties, bij de ambtenaars, zelfs bij de Minister. Er zijn wekelijks 25.000 exemplaren (meestal gelezen door meerdere personen) en in het midden vindt men het Dagboek, afwisselend geschreven door 8 vaste schrijvers.
Ik behoor al bijna 4 jaar tot de vaste schrijversploeg.

Ik had gedacht aan een titel zoals: "Ik zou zo graag eens een vliegske willen zijn ...."

Beste lezer, ik ben eens benieuwd waar zou u, of had u wel eens een "vliegske" willen zijn ?

Reactie via de comments.
Laat je maar eens gaan, ik wacht vol spanning.

Labels: , ,

9 Comments:

At vrijdag, februari 09, 2007, Anonymous Anoniem schreef...

Ik zou wel is graag ne keer naar canada vliegen om te zien of het daar echt wel beter boeren is dan hier

 
At zondag, februari 11, 2007, Anonymous Anoniem schreef...

Als ik een vliegske zou zijn, de Luc zou nogal afzien met mij, ik zou heel vroeg in de morgen terwijl hij nog in bed lag al rond zijn hoofd zoemen,eruit man zou ik zeggen! , ontbijt maken voor de vrouw en de kinders, voor mij een boterham met confituur, want een vlieg lust wel zoetigheid!.Dan zou ik tesamen met een paar honderd vriendjed de koeien in des tal gaan ambeteren, melk geven luiwammessen zou ik zeggen want de Luc moet vandaag nog kaas en andere lekkere dingen maken!, terwijl de Luc zich de pleuris werkt zou ik op zoek gaan naar verse koeienvlaaien, mjam!, na de gedane arbeid zou ik met een pintje in de zetel voor de tv gaan zitten, ah, het leven van een vliegje kan schoon zijn!, helaas: ik zal maar een ééndagsvliegje zijn: zie ik daar de Luc niet afkomen met een krant en het vaste voornemen om mij een mep te verkopen ?the saint.

 
At zondag, februari 11, 2007, Blogger emiel schreef...

Als ik een vliegje kon zijn,
dan zou ik wel eens in de leraarskamer gaan luisteren
en misschien hen ook wel een beetje plagen!:-)

Groetjes

 
At zondag, februari 11, 2007, Anonymous Anoniem schreef...

Ik zou liever een vogel zijn, dan leef je langer :-)
Moet geestig zijn, alles vanuit de lucht te zien

 
At maandag, februari 12, 2007, Anonymous Anoniem schreef...

Niet letten op de taalfouten, er ging hier blijkbaar iets mis bij het knippen en plakken ...the saint

 
At maandag, februari 12, 2007, Blogger Luc Callemeyn schreef...

@Wannes,
Over het echte leven in Canada en over de beoordeling ervan door Vlaamse boeren kan je meer lezen in mijn "reisverslag Amerika-Canada", je vindt het in de side-bar op deze blog.

 
At maandag, februari 12, 2007, Blogger Luc Callemeyn schreef...

@The Saint,
Beste Robert, ik had niet gedacht dat enige sadistische neigingkjes jou zouden ontsieren.
Maar, gek genoeg, bepaalde elementen uit je stukje proza kan je straks terugvinden in mijn nieuwe Dagboek.

 
At maandag, februari 12, 2007, Blogger Luc Callemeyn schreef...

@Emiel,
Heb je ergens een kaalhoofd in jullie leraarskamer lopen waar je in het midden van zo'n bolle knikker zou willen gaan zitten?

 
At maandag, februari 12, 2007, Blogger Luc Callemeyn schreef...

@Klaas,
een vogel is inderdaad een langer leven beschoren als een vlieg.
Maar hele dagen in de lucht hangen zo ?
Ik weet het niet.

 

Een reactie posten

<< Home