Photobucket

donderdag, december 20, 2007

Gezien op het landbouwsalon Agribex 2007 te Brussel

Het is alweer meer dan een week geleden, maar ik heb nog een (foto) verslagje voor u van mijn bezoek aan Agribex te Brussel.
Veel commentaar hoeft er niet bij, ik zocht vooral naar opvallende en sprekende foto's.


Photobucket
Faironika, de koe die melk geeft die voor een faire prijs moet verhandelt worden.
Gezien bij de stand van de Belgian Dairy Board, en mijzelf meteen ook lid gemaakt.
Alle beetjes steun kunnen helpen.

Photobucket

Een beetje rondkijken om op de hoogte te blijven van de nieuwste ontwikkelingen bij JCB.
Wordt dit model misschien mijn volgende verreiker?

Photobucket

Een zicht op de prijskamp melkvee op vrijdag.
In de ring ziet u Jeroen Vannevel en Lieven Ryckewaert, bij kampioenschap roodbont

Photobucket

Firma Devos is nu ook aanbieder van een voermengwagen.
No-nonsense, oerdegelijk en voor een goedkope prijs.
Wordt Devos-Agri de nieuwe Joskin in Vlaanderen?

Photobucket

Bij Agrovisie ging ik mijn PDA gaan ophalen, u leest toch ook de advertentie:
"GRATIS PDA voor elke veehouder"
En eronder stond: lees de voorwaarden.

Photobucket

Dina Tersago is in opdracht van Boer zoekt Vrouw, en met de boeren aan het koken geslagen.
Voor elke boer het gepaste recept, in reductie te koop op Agribex.
Ik heb me niet laten verleiden tot een cadeautje voor onder de kerstboom ....

Photobucket

Agribex is zijn ziel kwijt.
In de middelste hall kon je altijd terecht om te smullen van het lekkerste van bij ons, zowel Waals of Vlaams.
Dit was er nu niet meer, en dat is een duidelijk gemis.
De organisatie heeft zijn ziel verkocht aan de catering.
Echt jammer, en daar konden een vijftal standjes met streekproducten niet veel aan veranderen.

Photobucket

Packo Inoxbiedt nu ook melkopslag aan in silovorm, eventueel buiten te plaatsen.
Hier een voorbeeld van een 25.000 liter, met ondervulling.

Photobucket


Nooit eerder gezien, een Fendtje in zilverkleur.
Voor één of andere jubileum-gelegenheid?

Photobucket

De zware traktoren van New Holland, extra in de schijnwerpers.

Photobucket

De nieuwe melkrobot van firma Packo uit Zedelgem, de Merlin.
En, in werking, een mooi machien.

Photobucket

Ook bij John Deere mochten de zware jongens niet ontbreken.

Photobucket

Had ik wat later mijn traktor gekocht (nu een jaar geleden), dan was het misschien deze John Deere 6330 geweest (zonder voorlader).

Photobucket

Mijnheer denkt: " zijn de nokken van deze band wel groot genoeg?"
Ik denk het wel.

Photobucket


New Holland pikdorser met het grootste maaibord van 9.00 meter (denk ik)

Photobucket

De nieuwe serie hakselaars New Holland FR 9050
Net iets voor mijn loonwerker denk ik.

Photobucket

50- jarig berstaan van landbouwonderzoek.

Photobucket

Uitleg op de ludieke manier bij de VLAM

Photobucket


Prachtige producten toch?
Om in te bijten.
Jawel, "het beste van bij ons".

Photobucket

Hoeveproducten in de toonbank.

Photobucket


Steengoede slogan:
"Je mag het allemaal weten,
ik ben boer en ik zorg voor jullie eten".
.

2 Comments:

At woensdag, januari 02, 2008, Anonymous Anoniem schreef...

en heb je een pda gekregen?

 
At woensdag, januari 02, 2008, Blogger Luc Callemeyn schreef...

@anoniem,
het is een wat vrijpostige vraag, maar het antwoord zal je binnen een paar dagen kunnen lezen.
Maar ter gelegenheid van de actie op Agribex waren er wel nog "voorwaarden" met "kleine lettertjes". O.a. dat je eigenlijk voor 500 € software moest kopen om een "gratis" pda te krijgen.

 

Een reactie posten

<< Home