Photobucket

zondag, december 16, 2007

Het moet niet gekker worden ...

Beste
Wij zijn studenten van de Hogeschool Gent en in het kader van hetnetwerk "Samen De Boer Op" hebben wij de opdracht gekregen een volledig marketingplan op te stellen.
Hiermee willen wij het imago van het netwerk versterken, nieuwe doelgroepen aantrekken, meer bezoekers trekken, …
Om deze doelstellingen te realiseren willen wij in ons marketingplan een samenwerking met een goed doel voorstellen. Dat zorgt eveneens voor een verbetering van het imago van de boerenstiel en het netwerk.
Om het imago te verbeteren en het aantal bezoekers te verhogen zouden wij u willen vragen of u bereid zou zijn een bepaald percentage van de inkomprijs te schenken aan dit goede doel.
Dat zal een maximumpercentage zijn van 15 %.
Wij hopen dat u wil meewerken zodat wij van het netwerk "Samen De Boer Op" een nog groter succes kunnen maken.
Gelieve ons zo spoedig mogelijk uw antwoord door te mailen.
Alvast bedankt voor uw tijd en moeite.
Marketingteam Hogeschool Gent
Sarah
Lynn
Stéphanie
Eva

Mijn antwoord

Beste,

Ik waardeer uw bedoeling om een marketingplan op te stellen voor het netwerk "samen de boer op".
Ik begrijp echter totaal niet hoe u de het plan ziet om het "imago van de boerenstiel en het netwerk" te verbeteren bij middel van het laten afstaan van een gedeelte van de inkomprijs voor een bedrijfsbezoek.
Mag ik zo vrij zijn u er even op te wijzen dat deze inkomprijs een vergoeding is voor ons werk, voor de inspanning die wij leveren om ons erf "bezoekenswaardig" te maken, voor de scholing die wij volgen om uitleg te geven aan kinderen en volwassenen, voor het administratieve werk en het altijd klaar staan om klassen of groepen te ontvangen.
Ik begrijp dus niet waarom u dan van ons een afhouding verlangt, ten belope van max 15 %.
Ik zie dan ook geen samenhang tussen die "schenking aan het goede doel" en het verhogen van het aantal bezoekers en het verbeteren van het imago.
Bij gelegenheid mag u dit mij wel eens uitleggen.

Met vriendelijke groeten,

Luc

Nog geen vervolgantwoord ontvangen .....

2 Comments:

At maandag, december 17, 2007, Anonymous Anoniem schreef...

Dat ze het aan vlam vragen, die wordt daar al voor betaald door de landbouwers met een verplichte! bijdrage(niet dat de landbouwers daar om gevraagd hebben)

 
At woensdag, januari 02, 2008, Blogger Luc Callemeyn schreef...

@danny
ik denk dat er een kleine ontsporing is gebeurd, en dat die studenten vanuit hun idealisme en vanuit brainstorming tot die conclusie gekomen zijn.
Ik beschouw het een beetje als "de pedalen kwijt"
Ik heb ondertussen nog geen antwoord van hen ontvangen.

Over de bijdrage van boeren aan VLAM heb ik echter een andere mening, ik denk dat daarmee grotendeels wél nuttig werk wordt verricht.

 

Een reactie posten

<< Home