Photobucket

woensdag, juni 20, 2007

Ouders spreken kinderen spreken ouders (Part I)

Verhaal in episodes.


Episode 1 (15 juni)
Op de blog van Dochter komt de affiche van Werchter te staan.
Héééél toevallig waarschijnlijk.

Episode 2 (16 juni)
Aan tafel wordt gesproken over Werchter.
Hoe leuk dat blijkt te zijn zo'n festival met al die optredens.
"Papaa, ben jij nooit naar Werchter geweest?"
"Nee mijn kind, ik deed dat niet."
(even stilte)
"Maar papaa, jij bent toch ook wel geïnteresseerd in muziek. Had je dan nooit geen goesting om naar zo'n festival te gaan als Werchter?"
"Nee, voor Werchter had ik nooit geen interesse."
"Maar papaa, misschien ben je wel naar Torhout geweest? "(in hun gedachten is dit de prehistorie, maar ze hebben wel al eens van Torhout/Werchter gehoord)
"Oja, naar Torhout ben ik een keer of 4 geweest:
1981 : TC Matic,The Undertones, Toots & The Maytals, Elvis Costello and the Attractions, The Cure, Robert Palmer, Dire Straits,
1982 : Allez Allez, The Members, U2, Steve Miller Band, Mink DeVille, Tom Tom Club, Talking Heads, Jackson Browne
1983 : U2, The Scabs, Warren Zevon, John Cale, Eurythmics, Peter Gabriel, Simple Minds, Van Morrison
1984 : The Alarm, Chris Rea, Nona Hendryx, David Johansen, John Hiatt, Joe Jackson, Simple Minds, Lou Reed"
Even wordt het stil.
"Papaa, zou ik dan ook naar Werchter mogen gaan?"
"Nog even over nadenken. En met moeder overleggen."

Episode 3 ( ook 16 juni)
"Papa, mama, ik heb het eens nagekeken, en ik zou met de laatste trein kunnen naar huis komen, dan mis ik wel de laatste groep, maar dat is niet zo erg, die hoor ik toch niet graag, en waarschijnlijk ben ik dan om 01.30 uur thuis."
"Da's wel al laat hé, en je gaat dat toch niet alleen doen?"
"Nee, Kameraad gaat mee (jullie willen toch niet dat ik hier namen op de blog zet zeker? Luc) en dat komt allemaal in orde."
"Wel, als 't zo zit, en als je nog op een fatsoenlijk uur thuis bent, dan kan het wel."

Episode 4 (ook 16 juni)
"'t Is goed, we kunnen de laatste trein nemen."
"Hoe weet je dat?"
"Papaaa! Ben je op de hoogte van internet, chat, sms, mail, telefoon, ?"

Episode 5 (17 juni)
"Papaa, we hebben een probleem. Kameraad zou dan toch echt wel graag de laatste groep willen zien, en dan missen we onze laatste trein, en dan moeten we in Werchter de eerste trein pakken, maar dat is maar 's morgens om 05.00 uur, dus dan is het maar omstreeks 7.00 uur dat we kunnen thuiszijn."

Episode 6 (wordt verwacht, de vraag is op welke dag ..... )
"Papa, mama, als we dan toch zouden moeten wachten tot 's morgens om de eerste trein te nemen, misschien kunnen we dan beter daar blijven slapen, en dan komen we tenminste fris terug thuis?"

"Forget it, dan kom ik je wel halen!"

Links naar de groepen vanaf Wikipedia, gevonden onder de naam Woodland-festival.

Labels: ,

8 Comments:

At donderdag, juni 21, 2007, Anonymous Anoniem schreef...

Is dat zo erg? Heel mijn klas zat vorig jaar op Werchter en daardoor misten ze de officiële rapportafhaling. Geen haan heeft daarnaar gekraaid. En ze bleven slapen.
En werchter is wel heel erg ver hé.

 
At donderdag, juni 21, 2007, Anonymous Anoniem schreef...

Hehe, zo blijf je bezig
nooit naar werchter geweest, ik vind dat tegenwordig veel te duur, andere goede festivals zijn veel goedkoper

 
At donderdag, juni 21, 2007, Blogger Pralien schreef...

1. Kheb de affiche pas geblogt toen ik mocht van jullie

2. Ik ging eerst om 2u30 thuis zijn

3. Tis de trein van 5u30

4. Ik wist al van int begin dat je naar rock torhout was geweest vroeger.

5. Mag ik nu?? :)

x

 
At donderdag, juni 21, 2007, Anonymous Anoniem schreef...

Ik weet nog toen mijn oudste zoon voor het eerst naar Torhout ging en ik de reportage zag op tv van een zompige modderige weide, dat ik mij niet gelukkig voelde! Maar als ouders moet je je daarover kunnen zetten...
Herkenbare gesprekken...bij mij reeds lang verleden tijd - binnenkort misschien weer opnieuw maar dan met de kleinkinderen!

 
At donderdag, juni 21, 2007, Anonymous Anoniem schreef...

Een andere oplossing misschien: Ik ben op zoek naar medewerkers voor het Dranouter folkfestival. In ruil, een toegangsticket en nog wat extraatjes en vooral een goede sfeer.
En als ze moeten blijven tot de maandag is dat omdat ze moeten werken. Echt waar...

 
At donderdag, juni 21, 2007, Blogger Luc Callemeyn schreef...

@anoniem, ik vind dat eigenlijk wel erg, maar dat zal wel het generatieverschil zijn zeker?

@Klaas, ja jullie gaan waarschijnlijk wel op de fiets naar Dranouter ofzo?

@Pralien, dan heb ik wat datums en tijden door elkaar gehaald, maar het verhaaltje lijkt wel zeer echt hé.
Tuurlijk mag je.
Wil je ook nog weten wat je nu mag?

@Annemie, dat moet dan de editie 1981 geweest zijn, ik zie de modder-glijbanen nog zo voor me!

@Katrien, dat lijkt me wel een degelijk voorstel!
Wil je eens wat info sturen naar me, dan kan ik het als blogpost brengen.
Alvast bedankt!

 
At vrijdag, juni 22, 2007, Anonymous Anoniem schreef...

Ja, inderdaad Luc, met de fiets naar dranouter.
maar ik ga ook graag meer naar jullie richting, Leffingeleuren.

 
At zondag, juni 24, 2007, Blogger Luc Callemeyn schreef...

@Klaas,
Succes en veel plezier op de diverse festivals.
Maar eerst veel plezier tijdens jullie buitenlandse reis volgende week!
Hopelijk steek je er veel van op.

 

Een reactie posten

<< Home