Photobucket

woensdag, november 21, 2007

Ik zou eigenlijk een patent moeten aanvragen ......

Op de vergadering van VRV verleden week was er sprake dat de manier van het ontdooien van sperma veel delicater is voor gesekst sperma dan voor gewoon sperma.
De temperatuur moet veel beter in de gaten gehouden worden, en zou zelfs de 37° mogen benaderen.
Zoals ik een snuggere jongen ben ontlokte mij dit na de uiteenzetting de vraag aan de spreker hoe de KI dierenartsen dit doen om dat water voor het ontdooien van het sperma juist op die 37° te houden, gedurende een hele dag, en in hun wagen.
Uit het antwoord van de spreker en de aanwezige inseminatoren bleek het om een soort veredelde baby-flessenwarmer te gaan. Toch nog wat omslachtig, niet?
Ik heb dat vroeger ook nog geprobeerd, maar dat bleef niet duren.

Daarom mijn voorstel.
Maak een incubator, beetje zoals de Delvotest-incubator. Die kan een aantal buisjes met testvloeistof bevatten (10) die 3 uur op precies 64° dienen te worden gehouden.
Maak echter een andere versie, meer langwerpig, zodat daar een sperma rietje in past (holte van 12 cm lang en 3 mm breed). Of neen, maak er twee holtes in, eentje voor smalle rieten en eentje voor dikke Amerikaanse rieten.
Of nog beter, maak er een nog bredere opening in zodat de inseminatorpipet met rietje + gaine in past, en maak dit zodanig dat het past in het plooi-meter-zakje van een gewone werkoverall.
De temparatuur moet kunnen ingsteld worden tussen 34° en 38° met een handmatige knop en met digitale aflezing.
De stroomvoorziening is best 12 Volt voor gebruik in de wagen (sigarenaansteker), voor gebruik binnenhuis op 220 Volt kan een adapter gebruikt worden.
Bezorg dit toestel een slagvaste behuizing of een draagriempje (om mee te nemen in de stal) en een proper design.
Wat denkt u, is dit geen skitterend idee, alweer van mij?

En nu zal ik dit eens even laten weten aan Schippers uit Bladel, en als zij dit op de markt brengen, dan wordt dit een succes zonder weerga, wereldwijd zit men op dit dingetje te wachten.

Dus, als u binnen enkele maanden zo'n toestel te koop krijgt aangeboden, dan weet je dat ik dit idee heb gelanceerd, in de VRV vergadering te Snellegem, met alle aanwezigen als getuigen.

3 Comments:

At donderdag, november 22, 2007, Anonymous Anoniem schreef...

Luc, mss kan je je inschrijven voor het programma de bedenkers in het volgende seizoen??

 
At donderdag, november 22, 2007, Anonymous Anoniem schreef...

eigen lof...
Rosa Mimosa

 
At zaterdag, december 08, 2007, Blogger Luc Callemeyn schreef...

Probleem: we zijn nu al twee weken verder, en ik heb nog steeds niks gehoord van Schippers (zouden ze stiekem bezig zijn om zelf ..)

 

Een reactie posten

<< Home