Photobucket

woensdag, november 21, 2007

Experiment "radio Donna top 2000" bij Google Search

Onze oudste dochter Lies maakt een eindwerk voor het laatste jaar middelbaar over Google.
Het is en blijft moeilijk te doorgronden hoe Google zijn zoekopdrachten uitvoert, en welke oplossingen daarbij de voorkeur krijgen.

Een heleboel bezoekers komen hier langs op Boerenblog omdat zij op zoek zijn naar de eindejaars-top of de Lijstenbrij van Radio Donna.
Dit komt omdat ik daar net na nieuwjaar eens een bericht heb aan gewijd.
Voor de zoekopdracht "Donna Top 2007" sta ik zelfs tweemaal op de eerste plaats, en dat voormeer dan 8 miljoen mogelijke links naar Donna+top+2007. Raar, toch wel?
Daarbij sta ik zelfs voor de eigen site van Radio Donna, waarvan ik veronderstel dat die wel populairder is dan dit Boerenblog.

Nu zou ik eens een klein experiment willen wagen.
Radio Donna heeft zijn eindejaars-top nu veranderd van naam naar "Donna's Top 2000" (toch niet omdat ik ....?)
Ook in die zoekopdracht komt Boerenblog voor, en wel op de dertiende plaats (dat durft soms een beetje te wisselen, per dag, per week).

Nu wil ik even uw medewerking vragen:
Typ in uw Google zoekvenster "donna top 2000"
>klik op zoeken
>klik daar op het bericht dat verwijst naar Boerenblog.
>en klik binnen het bericht op Boerenblog op de link naar radio Donna, alwaar je zelfs misschien kan stemmen voor hun Donna Top 2000, en misschien kan je wel een prijs winnen ?

Als binnen enkele dagen de zoekopdracht "Donna Top 2000" als eerste verwijst naar Boerenblog, dan is dat jullie verdienste.

En zo kunnnen wij ons kleine experimentje afsluiten door te stellen dat Google Search wél enigzins te beïnvloeden is.

Doen ! (bedankt)

4 Comments:

At donderdag, november 22, 2007, Anonymous Anoniem schreef...

Hoi Luc, leuk onderzoek en experimentje. Ik ga het gelijk uitvoeren. Wens Lies succes met haar onderzoek.
Groet van Alida

 
At zondag, november 25, 2007, Anonymous Anoniem schreef...

Hallo Luc,
Ik klite ook eens door via via.
Je metoet wel nog wat winnen, want ik vond je op de derde pagina bij google !

Succes , Benny.

 
At zaterdag, december 08, 2007, Blogger Luc Callemeyn schreef...

@Alida
leuk je hier nog eens terug te horen.
Succes verder met je eigen bezigheden.

 
At zaterdag, december 08, 2007, Blogger Luc Callemeyn schreef...

@Benny,
inderdaad, ik blijf zo op de tweede of derde pagina "hangen".
In die zin zou ik dus mijn experiment niet als geslaagd kunnen beschouwen.

 

Een reactie posten

<< Home