Photobucket

woensdag, maart 14, 2007

't Zou toch niet mogen hé.

Vanmorgen wilde Krista de marktauto verplaatsen om nog wat materiaal in te laden om naar de markt te gaan.
Maar, ...... Niks, Noppes, Nada.
Batterij plat.
Toen bemerkte ze dat het lichtje van de radio nog aan lag.
Dat moet dan sedert zondagavond geweest zijn toen de kinderen de marktauto leeggemaakt hebben.
We hebben ditzelfde al voorgehad, zijn zelfs al op controle geweest bij Renault Decleir in Torhout, maar alle uitleg leek afdoende.
En nu dus weer.
Ik was de koeien aan het melken tesamen met Ann, de melk-controleuse (pardon Melk Productie Registratie Beheerster), dus dat heb ik kort aan haar alleen moeten overlaten, de verreiker genomen, een ketting aan de achter-as van de marktauto, achteruit gesleept tot hij in rechte lijn stond om weg te rijden, verreiker verplaatst, een trekbout in het chassis van de marktauto gedraaid, Krista in de verreiker, rijden in tweede, de Renault ook in tweede, ontkoppeling lossen, een licht gesleep en gegrom en 't spel was in gang.
Zo kon Krista vlug vertrekken naar de markt en kon ik de koeien weer melken.

Toch vind ik dit niet kunnen, dat van de dashboard-lichtjes van de radio de batterij al plat is? Ik vind het toch moeilijk te aanvaarden. Gelukkig kon Krista op de middag alleen vertrekken van de markt. Stel je voor dat ik nog eens naar de markt in Brugge mocht met de verreiker om die schoone marktauto in gang te trekken.
Ik zie het al staan op verschillende blooper-websites: "Te zien op de markt in Brugge: JCB trekt Renault Master"
(Oeps, komen we alweer in de krant ...)

Labels: , , , ,

2 Comments:

At vrijdag, maart 16, 2007, Anonymous Anoniem schreef...

Mijn radio schakelt zichzelf na 10 minuten uit als de motor niet meer draait, erg gemakkelijk !the saint

 
At woensdag, maart 21, 2007, Blogger Luc Callemeyn schreef...

@The Saint,
ik denk dat we ook zoiets gaan moeten uitvinden, 't zou toch niet meer mogen voorvallen aub.

 

Een reactie posten

<< Home