Photobucket

dinsdag, mei 23, 2006

Meer dan 100 "Erkende Verkooppunten Hoeveproducten"

Eind 2005 startte VLAM met het label “Erkend Verkooppunt Hoeveproducten”. Bedoeling is de landbouwers die eigen producten op hun bedrijf verkopen meer zichtbaar te maken en hen te helpen bij hun verkoop en marketing.

Marketingdoelstelling is eerst en vooral de bestaande klanten frequenter te doen langskomen en meer te doen kopen op de hoeve. Nieuwe klanten zijn uiteraard ook meer dan welkom.

Stand van zaken ?
De lancering van het label “Erkend Verkooppunt Hoeveproducten” gebeurde in november 2005. Hiervoor werd een oproep tot deelname gepubliceerd in de landbouwvakbladen. Verder ontvingen de aanbieders van hoeveproducten die reeds bekend waren bij VLAM een persoonlijke brief waarin het label werd toegelicht.
De reacties waren zeer positief. Enkele maanden na de lancering heeft VLAM de kaap van 100 Erkende Verkooppunten Hoeveproducten overschreden.
Samen met voogdijminister Yves Leterme, bevoegd voor Landbouw, Visserij en Plattelandsbeleid, grijpen we deze gebeurtenis aan om het label wereldkundig te maken. Dit gebeurde afgelopen zaterdag ten huize van Lieven en Kristien Verhaeghe-Vandelanotte in Zwevegem. Zij telen kleinfruit en verkopen dit vers en verwerkt op de hoeve. Van collega-landbouwers verkopen ze fruitsap, ijs en yoghurt. VLAM heeft de ambitie om tegen het einde van 2006 250 Erkende Verkooppunten Hoeveproducten geregistreerd te hebben.
Eind 2007 zouden dat er al 500 moeten zijn.

Zo hoeft de klant zich geen vragen te stellen over de kwaliteit en de dienstverlening bij de Hoeveproducenten.

0 Comments:

Een reactie posten

<< Home