Photobucket

woensdag, april 18, 2007

Een strontvlieg.

Van een echte Boerenblogfan en regelmatige lezer kreeg ik naar aanleiding van mijn oproep naar suggesties de volgende reactie :

dag Luc,
Bij deze een puntje ivm doe nooit wat onkuisheid is
kunnen boeren dit nog wel?
deze week was ik aan het maaien en wat men dan allemaal kan zien .
op gegeven moment kreeg ik last van een strontvlieg, gelukkig geen echte maar ik vond het wel erger dan een echte
zowat overal waren ons collega's mest aan het uitrijden en ja ze werden goed in de gaten gehouden door een strontvlieg
ik vind het echt erg dat elke mestwagen van uit de lucht moet geëscorteerd worden door een helikopter van of voor de mestbank
en dat men dat dan nog op een hoffelijke manier doet maar men komt tot vlak boven de traktoren hangen
echt uitdagen vind ik dit
op een dag heb ik die heli tot 3keer opgemerkt zelfs nog na 18uur
straks worden we nog verplicht om ons mestbanknummer op ons dak te zetten voor we mogen mest uitrijden
als of men de tijd en het geld wat men hier aan spendeert niet beter kan besteden
enkele sugesties
-uitgebreidere staalnames op het einde van het teeltjaar(die dan wel op een juiste manier beoordeeld worden bv door gemiddelden te maken per teelt per grondsoort en de uitschieters aanpakken)
-nieuwe sloten voor de gevagenis in dendermonde
-betere aanpak van geweld en criminaliteit
-ik kan nog wel even doorgaan en u kan er vast ook nog wel een paar bedenken

dit moest mij even van mijn lever je kijkt maar als je er iets mee kan
beste groeten ,

Een Boerenblogfan


(voor diegenen die het niet zo goed snappen, een strontvlieg is de helicopter van de Mestbank waarmee men de boeren vanuit de lucht kontroleert op de naleving van de mestwetgeving.)

Labels: , ,

0 Comments:

Een reactie posten

<< Home