Photobucket

woensdag, april 11, 2007

Dag met Dates

Vandaag was een dag met verschillende afspraken.
Gisteren al kreeg ik telefoon van mijn boekhouder Bart dat ik vandaag moest binnenkomen op bureel voor enkele zware administratieve handelingen. Om 08.30 u op kantoor zei hij. Toen ik wat tegensputterde dat dit wat vroeg was (eerst twee uur melken, dan eten, dan naar Brugge rijden) was zijn antwoord dat ik maar een uurtje vroeger moest opstaan, en dat er een strikt uurschema was en dat dit anders in de war zou raken.
Ik was dus inderdaad een uurtje eerder opgestaan, was net op tijd op kantoor, moest nog een vijftal minuten wachten, toen deed ik samen met Kitty de "premiejaagster" de administratieve handelingen, dat duurde ongeveer drie kwartier.
Er waren nog een paar onbekende zaken, maar zij zou mijn dossier direct na mijn vertrek invoeren in de computer vertelde ze me, want er was toch geen enkele andere afspraak achter mij.
Toch soms een grapjas, die boekhouder van mij.

Rond 11.00 uur was ik afgesproken met een freelance journalist die mijn blog (deze blog) vrij interessant vond. Hij was bezig om een bijdrage te maken voor de Telenet krant die driemaandelijks in de bus valt met interessante nieuwtjes over Internet en computers en zo.
Daarin kwam dus ook iets over het hededaagse fenomeen, de blogs. Hij had er vier uitgekozen (uit de meer dan 50.000 in Vlaanderen?), en het mijne zat er ook tussen, omwille van "de combinatie bedrijfsblog - privé - sectorinformatie - en leuke items".
Wij hadden een zeer uitgebreide babbel van ongeveer drie kwartier met een koortje van meurelend jongvee en kakelende kippen op de achtergrond.
Ik heb ondertussen de tekst al binnengekregen ter inzage, ferm ingekort natuurlijk, maar het geeft wel goed weer wat ik denk over mijn eigen blog, en ook over mijn publiek.
Lezen dus.
Bent u benieuwd naar de oplage van dit stukje proza?
2,3 miljoen folders in alle brievenbussen van Vlaanderen.
Asjeblieft !
Dat is geen kattepis!

Vanavond hebben Krista en ik samen de koeien gemolken.
Dat gebeurt wel meer, maar vanavond was voor melk voor kaas, en dat doen we dan altijd samen.
En vanaf nu lopen de koeien al buiten, eten dus van het verse voorjaarsgras, en we hopen dat dit doorheen de koeienmaag en verder de melkklieren al een uitwerking zal hebben in het creeëren van een jonge gras-kaas.
Waarom die speciale naam gras-kaas? Omdat in het verse voorjaarsgras bepaalde stoffen zitten die in de melk een gunstige omzetting doen naar meer gezonde vetzuren, ook gekend onder de naam Omega3 en CLA.
Veel mensen lopen daarvoor naar de apotheker om dat in pilletje aan te schaffen, wij kunnen dat aanbieden in onze kaas.
Is dat niet heerlijk?
Wel nog even wachten, want de kaas die we morgen gaan maken moet eerst nog een drietal weken rijpen, eer ze kunnen verkocht worden als echte "Molentjes" van het Baliehof.

En mijn laatste "date" vandaag?
Dat was na het melken.
Haar naam is Vetto.
Ik ben een kwartiertje met haar bezig geweest.
Vanmorgen had zij te kennen gegeven door uitwendige tekenen dat zij dringend verlangde naar wat sperma.
Ze was dus tochtig of bronstig.
Na raadpleging van het SAP (Stieren Advies Programma) heb ik besloten haar te koppelen met de stier Paramount, en dit door middel van kunstmatige inseminatie.
Meer details wil ik u onthouden, maar alles lijkt goed gelukt.
Hopelijk is ze daar binnen drie weken niet weer terug.

Labels: , , , , , , ,

0 Comments:

Een reactie posten

<< Home