Photobucket

maandag, april 09, 2007

Het wordt al vlug een beetje laat .....als je met een nieuw speeltje aan het stoeien gaat.

U had het misschien al geraden, de nieuwe tractor is aangekomen.

Ter herinnering, het is een John Deere, model 6220 SE Limited Edition.

Het vermogen is 99 pK.



De volledige beschrijving heb ik vroeger al eens op de blog gezet, het is niet de bedoeling om dat hier nog eens allemaal te gaan beschrijven.

Ook is het niet erg nuttig om te gaan vertellen hoe goed alles werkt, daarvoor is het nog te vroeg.

Ik heb er nu al kunstmest mee gestrooid (een prutswerk dus voor zo'n traktor) en ook al eens gras mee gezaaid met de rotor-eg.

Ik laat u even meegenieten met de foto's.


Voor-aanzicht: het is dus een echt John Deere (of een Jan Hert zoals men in Ndl soms zegt)


De cabine is van het type SE.

Dit is een eerder goedkopere uitvoering dan de "Premium" versie.

Links: handgas, powershift mechanisch, groepenpook.

midden: hefinrichtingsbediening, twee hydrauliekhendels.

midden rechts:dieptecontrole, inschakeling uitwendige knop aftakas, hoofdschakeling aftakas.

rechts:keuzehendel aftakas 540, 750 of 1000 toeren, schakelaar achter-ruitenwisser.

Dashbord: links mechanische omkeer-inrichting, verstelbaar stuur, display met snelheid of toerental aftakas, startcode, werklichten


Veel zicht door de eventueel te openen voorruit.

Dit is 'em, ten voeten uit!


Voor-aanzicht, nog niet alle frontgewichten hangen er aan.


Achter-aanzicht met de meststoffenstrooier.



Hydraulische componenten


Field-office (neen, er kan geen laptopje in!)


Door de achterruit, zicht op de achterbrug en de aankoppeling van machines.



Labels: , ,

9 Comments:

At dinsdag, april 10, 2007, Anonymous Anoniem schreef...

Hallo Luc,

het nieuw speeltje is dus toegekomen! Wij zijn het al tamelijk gewoon dat Jan Hert in Kanegem en omstreken rondrijdt :-).
Hoop dat je er veel plezier mag aan beleven!

Groeten,

Lieven

 
At dinsdag, april 10, 2007, Anonymous Anoniem schreef...

Ik ken niets van al die machines, maar één ding is voor mij duidelijk: je hebt een fantastische aankoop gedaan! Succes met je 'koopje':))

 
At dinsdag, april 10, 2007, Blogger Luc Callemeyn schreef...

@Lieven,
ik weet het, Kanegem ziet groen van al die John Deere's, en ik heb me laten vertellen dat Bart er rond Nieuwjaar nog tientallen verkocht heeft (waaronder de mijne) dus het zal nog erger worden.

 
At dinsdag, april 10, 2007, Blogger Luc Callemeyn schreef...

@Cursief Huigje
Dat zou pas eens een ervaring zijn om met zo'n machine eens rond te crossen.
Maar even terug met de voeten op de grond, dit is niet "het van het", dit is een heel gewone budget-trekker, en natuurlijk blinkt ie nog, maar de boedoeling is toch van er veel uren mee te "werken", niet te wandelen. Mijn vorige trekker had 13.000 uren, dus als je dat eens omrekent naar bijvoorbeeld een auto aan gemiddeld 50 km per uur, dan kom je aan .... 650.000 km.(en niet altijd op een vlakke weg, integendeel...)Amaai mijn slechte rug !

 
At woensdag, april 11, 2007, Anonymous Anoniem schreef...

Dag Luc,

ik vind het niet erg hoor dat er hier in de streek veel John Deere's bijkomen, integendeel ;-).
Dat is inderdaad niet gelogen dat Bart veel trekkers verkoopt. Ik sta er nog altijd versteld van dat er praktisch iedere week nieuwe verkochtte JD's op zijn koer staan. Ik sta er dan altijd een beetje verwaterend naar te kijken :-). Nee serieus, Bart boert goed met de verkoop. En dat te denken dat hij twintig jaar geleden klein begonnen is en dat hij één van zijn eerste JD's aan ons heeft verkocht (een JD 2450). Hopelijk heb je ook zolang geniet van je JD!

Groeten,

Lieven

 
At vrijdag, april 13, 2007, Anonymous Anoniem schreef...

Wat een schatje. Veel succes ermee.
Rosa Mimosa

 
At dinsdag, april 17, 2007, Anonymous Anoniem schreef...

Het is altijd zo mooi hé als het blinkt :)

 
At donderdag, april 19, 2007, Blogger Luc Callemeyn schreef...

@Roza Mimosa.
Ja, een schatje, en ik mag er mee
rijden

 
At donderdag, april 19, 2007, Blogger Luc Callemeyn schreef...

@Lieven,
Tuurlijk is dat niet erg dat Kanegem steeds groener wordt.
Hopelijk kan Bart en zijn vrouwtje Katleen de zaak blijven overzien.

 

Een reactie posten

<< Home