Photobucket

vrijdag, oktober 20, 2006

JCB dieselmotoren de beste.

Een tijdje geleden heeft een soort auto het wereldrekord snelheid verbroken door 526 km per uur te rijden.
Dat was nog nooit eerder gebeurd.
De experimentele wagen werd aangedreven door twee JCB dieselmotoren.

Dit vond ik ervan terug:
En Français: Chacun des deux moteurs de la "JCB Diesel Max", équipé de turbocompresseurs, développait 750 chevaux pour une cylindrée unitaire de 5.000 cm3, soit un rendement de 150 chevaux par litre, cinq fois plus que dans leur version civile. Les voitures essence de série non turbocompressées ne dépassent que rarement un rendement de 100 chevaux par litre. La voiture du record est longue de neuf mètres, large d'un peu plus d'un mètre et haute de seulement 97 cm au niveau du cockpit. Elle pèse 2,7 tonnes avec tous les pleins faits et son pilote à bord.
http://forumbe.auto55.be/viewtopic.php?t=2333 http://autotelegraaf.nl/vanonzeredactie/?id=41825
En zelfs een filmpje: http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=DMF22082006_083 (kijk bij web-tv)

2 Comments:

At zondag, oktober 22, 2006, Anonymous Anoniem schreef...

Zou je die al ergens kunnen kopen? Ik zou er dan maar 13 sec meer over doen om naar mijn werk te rijden. Het heeft echt voordelen. Met onze auto moet ik nu toch een minuut of 7 rekenen. En met die hoogte kan ik hem zelfs in de kelder parkeren; alleen even het keldergat vergroten...

 
At maandag, oktober 23, 2006, Blogger Luc Callemeyn schreef...

Dag Sister Susie
Ik denk toch dat je er rekening moet mee houden dat deze auto een zeker aanloopruiumte zal nodig hebben, zomaar van 0 tot 526 km/u optrekken zal de buren een beetje verstoren denk ik.

 

Een reactie posten

<< Home