Photobucket

vrijdag, mei 26, 2006

Computertip : mailen met Gmail van Google.

Reeds een hele tijd gebruik ik een bijkomende e-mail account, naast de gebruikelijke mailadres dat ik ontving van mijn provider (Scarlet).
Het gaat hier over de dienst Gmail, uit de stal van Google. Het systeem is heel gebruiksvriendelijk, en het verschil zit hem vooral hierin dat Gmail werkt vanuit een webpagina, dit wil zeggen dat de berichten bij het ontvangen geplaatst worden op de pagina, en bij het openen staan ze al klaar. Daarnaast kan je vanop gelijk welke plaats of computer deze webpagina oproepen en je mails lezen.
De hoeveelheid gegevens of bestanden die via Gmail kunnen bewaard worden is enorm, tot meer dan 2.700 Mb (in mensentaal is dit bijvoorbeeld meer dan 1.000 foto’s). Zo is dit systeem ook veelgebruikt door computergebruikers die daar belangrijke bestanden op parkeren, Zo zijn die overal beschikbaar én veilig in geval van een computercrash of brand of diefstal.
De ondersteunig door Google doet vermoeden dat dit een zeer uitgedokterd en stabiel systeem is, en dat is ook zo.
Ik gebruik het al een hele tijd, en met volle tevredenheid.
Wilt u dit ook uitproberen, stuur mij dan een mail, en per kerende stuur ik u een uitnodiging terug (want zo werkt het nu eenmaal).
Veel succes.

3 Comments:

At zaterdag, mei 27, 2006, Anonymous Anoniem schreef...

Gmail is idd gebruiksvriendelijk. Ikzelf gebruik het ook al een hele tijd en ben er zeeeer tevrden over.

 
At zaterdag, mei 27, 2006, Blogger Luc Callemeyn schreef...

Dag Buddha,
Dank je voor de bevestiging.
Groeten

 
At vrijdag, juni 02, 2006, Anonymous Anoniem schreef...

Gmail is zelfs te gebruiken via Outlook Express, Incredimail of eender welk mailprogramma zodat je niet steeds naar de browser moet grijpen!

Bloggroetjes,

 

Een reactie posten

<< Home