Photobucket

woensdag, januari 02, 2008

Wat lag er onder de Kerstboom?

In ons gezin en in onze familie hebben wij een lange traditie van pakjes delen.

Rond Kerstavond deden we dit hier in gezinsverband, en van de kinderen kreeg ik: een tandenborstel, twee tubes tandpasta, een stukje anti-stress zeep (hint-hint?), een scheurkalender van Marec, en van Krista tot mijn grote verrrassing een pda (palmtop) van HP, dienende om het vruchtbaarheidsprogramma van de koeien beter te kunnen opvolgen.
Dit is em, de HP iPAQ hx 2100

Photobucket

Het blijkt toch wel bijzonder nuttig te zijn om met je vrouw samen de koeien te melken, en te bespreken wat er allemaal te zien was op Agribex. Zo had ik met geuren en kleuren uitgelegd met welk product Agrovisie daar stond op zijn stand, en welke promoties er waren. Zo werd deze pda helemaal gratis gegeven aan de veehouders, als ze toch tenminste voor 500 € aan programma's aankochten. Beetje bedrieglijke reclame, en ik had mijn boerin verteld er niet te willen op ingaan. Er waren immers voor enorme grote sommen veevoeders gekocht in het najaar, en tegen Nieuwjaar is dat gewoonlijk nog niet verteerd in de geldbeurs.
Achter mijn rug had Krista toch wel contact opgenomen met Jan, en zo lag deze pda zondagavond met enige vertraging dan toch onder de Kerstboom, inclusief programmatie van alle koeien en gegevens er al in.
Ondertussen is dan ook het programma "graslandmanagement" besteld, naast het volledig Unifarm programma dat ik nu al heb lopen voor de koeien.

Ik heb wel plechtig moeten beloven er niet op te Mailen, te Bloggen of te Forummen.

It's a deal!

Gisteren was het Nieuwjaar, en dat wordt gevierd bij mijn ouders, gevolgd door een gigantische lotjestrek van alle groten en kinderen boven de 12 jaar.
Ik kon nog volgende zaken mee naar huis nemen: een bon voor bowling + steengrill te St Andries en een degelijke snoeischaar van Felco (hint-hint van opa om een beetje meer de struiken en takken in te korten?).
En ontelbare schotels lekker eten, klaargemaakt door alle familieleden.
Te veel van het goede, maar wel zeer lekker en zeer gezellig.

0 Comments:

Een reactie posten

<< Home