Photobucket

dinsdag, september 18, 2007

De Pastorale.

Maandag 17 september waren wij 19 jaar getrouwd.

Benieuwd wat de openingsdans was op ons trouwfeest?

Luister maar: De Pastorale


Mijn hemel blauw met gouden hallen
Mijn wolkentorens, ijskristallen
Kometen, manen en planeten, aah alles draait om mij
En door de witte wolkenpoort tot diep onder de golven
Boort mijn vuur, mijn liefde, zich in de aarde
En bij het water speelt een kind
En alle schelpen die het vindt gaan blinken als ik lach

'k Hou van je warmte op mijn gezicht
Ik hou van de koperen kleur van je licht
Ik geef je water in mijn hand
En schelpen uit het zoute zand
Ik heb je lief, zo lief


Ik scheur de rotsen met mijn stralen
Verhoog de meren in de dalen en
Onweersluchten doe ik vluchten, aah als de regen valt
Verberg je ogen in een hand
Voordat m'n glimlach ze verbrandt
M'n vuur, m'n liefde, mijn gouden ogen

't Is beter als je nog wat wacht
Want even later komt de nacht en schijnt de koele maan

De nacht is te koud, de maan te grijs
Toe neem me toch mee naar je hemelpaleis
Daar wil ik zijn alleen met jou
En stralen in het hemelblauw
Ik heb je lief, zo lief


Als ik de aarde ga verwarmen
Laat ik haar leven in m'n armen
Van sterren weefde ik het verre, aah het noorderlicht
Maar soms ben ik als kolkend lood
Ik ben het leven en de dood
In vuur, in liefde, in alle tijden

M'n kind ik troost je, kijk omhoog
Vandaag span ik mijn regenboog
Die is alleen voor jou

Nee nooit sta ik een seconde stil
'k Wil liever branden neem me mee
Geen mens kan mij dwingen wanneer ik niet wil
Wanneer je vanavond gaat slapen in zee
Geen leven dat ik niet begon
En vliegen langs jouw hemelbaan
Je kunt niet houden van de zon
Ik wil niet meer bij jou vandaan

Ik heb je lief, zo lief
Ik heb je lief, zo lief
Ik heb je lief, zo lief
Ik heb je lief, zo lief
Ik heb je lief, zo lief ........


Liesbeth List & Ramses Shaffy
Tekst: Lennaert Nijgh
Muziek: Boudewijn de Groot
1969/1970

5 Comments:

At dinsdag, september 18, 2007, Anonymous Anoniem schreef...

Luc & Krista; gefeliciteerd met jullie 19 jarig huwelijk!!
Groeten, Koets

 
At dinsdag, september 18, 2007, Anonymous Anoniem schreef...

Nog een jaartje en je hebt een rond getal.

 
At dinsdag, september 18, 2007, Anonymous Anoniem schreef...

Prachtig nummer, toffe keuze. Altijd al een boon gehad voor Shaffi.

 
At woensdag, september 19, 2007, Anonymous Anoniem schreef...

een fantastisch lied!! En geluk wensen met de 19!!

 
At dinsdag, oktober 02, 2007, Blogger Luc Callemeyn schreef...

@allen: bedankt voor de felicitaties.
We staan nog maar aan het "begin"

 

Een reactie posten

<< Home