Photobucket

zondag, juli 01, 2007

Update: medewerking gevraagd voor verblijf in Parijs.

U zal zich misschien herinneren dat ik een weekje geleden deze oproep plaatste:

De zoon van een kennis van ons heeft een soort taalstage gewonnen voor een
maand in Parijs.
Eerst was dit uiteraard met huisvesting inbegrepen, door omstandigheden
echter gaat dit niet door, en daardoor zou deze unieke taal-stage voor deze
jongeman in het water vallen.
Mijn vraag via deze Internetvorm:
Heeft iemand kennis van een logementsplaats in Parijs (familie, vrienden,
een student die daar niet aanwezig is in de zomervacantie, ...) en wil die dat
laten weten aan mij?
Graag een dringende reactie.


Vandaag kreeeg ik het bericht dat het nog steeds niet gelukt is:


Luc,
bedankt om de oproep op de blog te zetten.
we proberen nog steeds om een verblijf te vinden voor T*****.
Alle mogelijkheden worden uitgeput, maar tot nog toe, geen goede oplossing gevonden (liefst een kamer bij particulieren).
We zochten via 'De Vreugdezaaiers', 'la maison belge', kennissen van kennissen, bisdom, parochies Parijs, jeugdherbergen, studentenverblijven, verhuur van particulier naar particulier (een gemeubelde studio vanaf 600 euro). Iemand raadde ons aan een caravan te zoeken en op een camping te zetten dicht bij een metro-station...
Hij mag maandag en dinsdag nog naar enkele adressen terugbellen.
Het probleem is ook dat je in Frankrijk als verhuurder verantwoordelijk bent voor de persoon als de huurder onder de 18 is (of er mag niet verhuurd worden aan minderjarigen of zo).

We hebben via nonkel O****** een noodadres: een echtpaar met een dochter die een studio betrekken (op 3 kwartier openbaar vervoer van zijn cursus). Ze wonen echter heel klein, zodat we het ook niet ideaal vinden. De ouders slapen op een bedbank in de living en de dochter gebruikt de slaapkamer.
Als T***** daar zou verblijven, zou de moeder bij de dochter slapen en kan
T***** bij de vader slapen in de living.... Voor een maand is dat toch ook wel
aanpassen...
We zijn dus nog op zoek om eventueel hiermee te combineren: 1 of 2 weken bij die mensen en de rest ergens anders. Wij zullen dus ook een citytrip Parijs doen als hij daar is en die dagen kan hij ook bij ons verblijven (denk ik).

Van kennisje P******* aanstaande schoonouders was er ook mogelijkheid om een kamer te huren aan de gunstprijs van 350 euro (was normaal 450), maar dat ligt op minstens een uur afstand van de cursuslocatie. Dat is als cursus volgen in Brussel en in Aalst verblijven.
Ja, we zoeken dus verder en troosten ons dat de telefoontjes in principe ook oefeningen zijn in spreekvaardigheid...

groetjes,

B*******

Ik wil bij deze nog eens de oproep lanceren: heeft iemand kennissen in Parijs waar deze jongeman van 17 jaar een maand zou kunnen verblijven?
Connecties met Franse/Parijse bloggers? Familie?
Dit wordt dus wel dringend!
Laat het mij spoedig weten aub

7 Comments:

At zondag, juli 01, 2007, Anonymous Anoniem schreef...

Jammer...
Maar ik ken er niemand...
Hopelijk lukt het nog!


Groetjes

 
At zondag, juli 01, 2007, Anonymous Anoniem schreef...

Ik heb er nog een oude doch helaas geheel vergane liefde wonen. Hopelijk word je vlug geholpen!

 
At zondag, juli 01, 2007, Blogger Luc Callemeyn schreef...

@Emiel: er moet toch wel iemand zijn die iemand kent?
Groetjes en een toffe vakantie toegewenst.

 
At maandag, juli 02, 2007, Anonymous Anoniem schreef...

Het lijkt wel of iedereen naar parijs wil deze vakantie.

Ik zoek een goedkope verblijfsplaats voor 2-4 nachten. Het liefst géén hotel, maar gewoon een plaats waar ik alleen kan/mag slapen. Ik ben er toch alleen maar om te fotograferen...

Dus Luc, mocht je iets tegenkomen in deze trent kun je me gerust mailen ;) .

 
At maandag, juli 02, 2007, Anonymous Anoniem schreef...

Het lijkt wel of iedereen naar parijs wil deze vakantie.

Ik zoek een goedkope verblijfsplaats voor 2-4 nachten. Het liefst géén hotel, maar gewoon een plaats waar ik alleen kan/mag slapen. Ik ben er toch alleen maar om te fotograferen...

Dus Luc, mocht je iets tegenkomen in deze trent kun je me gerust mailen ;) .

 
At dinsdag, juli 03, 2007, Anonymous Anoniem schreef...

trant?

en héla, niet onder mijn duiven schieten hé! ;)

Bedankt voor alle moeite, webmaster!!

 
At zondag, juli 22, 2007, Blogger Luc Callemeyn schreef...

@anoniem:
graag gedaan.
Hopelijk komt alles goed.

 

Een reactie posten

<< Home