Photobucket

zondag, juli 01, 2007

Het weer: het is weer geen weer.

Twee weken geleden maandag belde ik met Danny, de maaier-loonwerker om 3 hectare gras te maaien.
Dat gras stond er naar mijn gedacht al lang genoeg, we hadden een vroege eerste snede, daarna wilde ik een groep jonge dieren erop laten, maar bij nader inzien leek het me toch beter om eerst nog eens een goede snede te maaien.
Dat was dus precies twee weken geleden, de maandagmorgen.
Op maandagavond belde hij me op om te zeggen dat het om 08 uur ging gemaaid worden.
Dat leek me prima.
De dinsdagmorgen om 6.00 uur liep de radiowekker af, en toen hoorde ik in het weerbericht dat er hevige regen verwacht werd voor 's avonds. Ik belde vlug terug met Danny, om het maaien dus uit te stellen, regen in gemaaid gras kunnen we dus niet gebruiken. Net op tijd, zijn helper was bezig de traktor klaar te maken.
In de loop van de dag en avond vroeg ik mij vertwijfeld af of ik er eigenlijk wel juist had aan gedaan, het was immers mooi weer. Tegen de late avond kwam de regen echter opzetten, en in de loop van de nacht kregen wij een hevige regenbui zodat het water zelfs even binnenkwam in onze achterkeuken, zo snel kwam het.
De volgende ochtend zag ik dat het 35 liter geregend had!.

Ondertussen zijn we dus 2 weken verder, het heeft nog geen enkele dag niet geregend, we kregen ondertussen waarschijnlijk al meer dan 100 liter!

Mijn gras staat er nog, de grond ligt er waarschijnlijk half verzopen bij (het is een verre natte weide), en wat toont het weerbericht van de Bodemkundige Dienst voor de volgende week?
Zonder uitleg .....

4 Comments:

At zondag, juli 01, 2007, Anonymous Anoniem schreef...

Luc,

Het weer is inderdaad geen lachtertje de laatste weken! Zelfs in een gewone moestuin is het om moedeloos van te worden... maar we blijven hopen!
Ooit zette ik een klein gedicht op mijn blog over het weer - ik geef het nog eens mee!

'Hoewel het weerbericht
het weer voorzag
kwam er geen weer meer
na die dag.'
-Judith Herzberg (Uit: Strijklicht 1971)

 
At zondag, juli 01, 2007, Anonymous Anoniem schreef...

dag Luc,
de moet niet laten zakken er is een gezegde , na regen komt zonneschijn, dus!!!
maar zal wel zijn omdat ik reeds zit te kijken voor eeen derde snede.
groeten Lieven.

 
At zondag, juli 01, 2007, Blogger Luc Callemeyn schreef...

@Annemie,
bedankt voor dit schoone gedicht.

 
At zondag, juli 01, 2007, Blogger Luc Callemeyn schreef...

@Lieven:
na regen zal wel zonneschijn komen men voorspelt al een hittegolf.
Ik laat de moed niet zakken, maar mijn gras zakt wel steeds verder weg geloof ik .

 

Een reactie posten

<< Home