Photobucket

woensdag, april 25, 2007

Morgen maaien.

Het goede weer blijft maar aanhouden.Ik was nog in afwachting van eventueel een regenbui, en dan een weekje later maaien, zo tussen 1 en 5 mei. Dat zou nog veel groeite gegeven hebben aan eht gras.Maar het heeft niet mogen zijn.
Door het wachten op de nieuwe traktor was ik vrij laat met het meststoffen strooien, dus nu kom ik tot de vaststelling dat die kunstmest er eigenlijk nog ligt op de bodem tussen het gras, en nog geend ruppel regen gezien heeft om op te lossen en in de bodem te dringen.

Langer wachten heeft echter geen zin, op de droogste percelen is het gras al aan het verdorren, het kruipet als het ware weer ind e grond. Niet dat dit opbrengstverlies zal geven, het aantal kg drogestof zal wel gelijk blijven. Anderzijds begin ik hier en daar al het begin van aarvorming te zien (de plant heeft zijn aantal warme groeidagen gehad) en langer wachten betekent kwaliteitsverlies.

Morgenmiddag begint een man van loonwerker Danny aan het maaien van 22 ha weidegras en raaigras, en ik kom er onmiddellijk achter om open te spreiden.

Als alles meezit wordt er zondag ingekuild.

Het weer ziet er alleszins goed uit:

2 Comments:

At donderdag, april 26, 2007, Anonymous Anoniem schreef...

ik strooi altijd zo vroeg mogelijk om de maximale groeidagen te benutten .wij hebben gestrooid rond 20 februari en hebben italiaans raaigras ingekuild op 6 april weidegras op 15 april. onze weiden staan ondertussen terug mooi groen .maar het zal kortelings moeten regenen of het wordt niks

 
At vrijdag, mei 04, 2007, Blogger Luc Callemeyn schreef...

@Jolly Jumper,
jullie waren er dus vroeg bij.
Ik had ook al drijfmest laten voeren eind februari, maar voor kunstmest wilde ik wachten op de nieuwe traktor, en die werd iets later geleverd dan gepland, dus eind maart. En sedertdien heeft het niet meer geregend.

 

Een reactie posten

<< Home