Photobucket

dinsdag, januari 09, 2007

Opzetten voor Agriflanders te Gent

Deze namiddag ben ik al een eerste keer naar Gent geweest naar Flanders Expo voor het opzetten van de stand van Agriflanders.
We hebben dezelfde hoek voorbehouden gekregen voor het presenteren van de streek- en hoeveproducten in hall 2, en onze plaats is net als 2 jaar geleden zodanig gemaakt dat wanneer je vanuit hall 4 naar hall 2 loopt, dan kom je er recht op.
Vandaag heb ik de stand opgezet samen met mijn vader, tafels geplaatst, kortom een hele aanhangwagen vol.
Morgen moet ik nog 2 keer naar daar, een keer met de ijskreemtoonbank en nog wat klein materiaal, en dan nog een keer met de kaas en de installatie voor de broodjes die we wensen te verkopen.
Ja, het is zwaar tegen dat alles op zijn plaats is.
Ik ben al een keer vluchtig zo diagonaal doorheen de beurs gelopen, het valt me op dat de standen zo verzorgd en fris overkomen, vooral de Ministeries en bijvoorbeeld FAVV zetten hun beste beentje voor.
Zover ik het al kon zien natuurlijk want men was nog druk bezig met timmeren en zagen en schilderen en spots plaatsen enzo.
Dat was hall 4, daarna liep ik door hall 1, ook daar alle gangen vol met materiaal voor het opzetten.
In hall 3 zag ik de stand van John Deere, ik kon natuurlijk niet nalaten om even te piepen of "mijn" traktor er niet tussen staat, maar neen, er staat alleen een John Deere 6120 SE met een sproeier eraan, en verder natuurlijk de 30- serie in volle schijnwerpers.
Ik moest naar het secretariaat om nog exposantenkaarten af te halen en parkingkaarten.
Bij het binnenkomen werd ik al meteen begroet door de man achter de tafel. Toch leuk als de mensen je zo een beetje kennen. Dat is het voordeel om B.B. te zijn (Bekende Boer of Bekende Blogger). Marc blijk een regelmatige lezer te zijn van mijn blog.
"Kom maar eens mee" zei hij.
Ik mocht dan naar de bureau ernaast, bij de Grote Baas. "Ha, Luc Callemeyn, zijt gij dat die in uwen Boerenblog en in De Boer schrijft over Agriflanders?"
Heu, ja Annie....
"Wel dat is fijn, want hoe meer dat ge schrijft, hoe meer dat de mensen goesting krijgen om naar Agriflanders te komen, en hoe beter voor uw commercie. Dus we kunnnen er maar alletwee goed van zijn".
Leuk toch, een beetje mensen kennen?
Toen ik naar huis wilde kwam ik tot de ontdekking dat de stekker van mijn lichten van de aanhangwagen ....leeg was. Bij het uittrekken om de aanhangwagen te verplaatsen had ik de kabel meegetrokken, het binnenwerk was blijven zitten aan de auto. ( de kabels zijn verbonden met schuifklemmetjes) Daar sta je dan, in de donker, en straks 50 km de autostrade opmoeten.
Gelukkig was vader mee, hij kon achteraan kijken, ik begon verschillende combinaties uit te proberen.
Hoeveel combinaties heb je als je aan de ene kant 8 pinnetjes hebt, en aan de andere kant 8 schuifklemmen? Ik herinner me er nog iets van in de les Wiskunde, is dat 1 * 2 * 3 * 4 * 5 * 6 * 7 * 8 ??? Hoe noemt deze bewerking ook al weer? Algoritme, logaritme ? Wie helpt me ?
Als je het zo doet heb je 40.000 mogelijke combinaties.
Ik heb er niet zo lang moeten aan zoeken, ik nam de dikste draad en veronderstelde dat dit de massa was, en met twee pinkers en lichten was ik vertrokken.
De situatie voor het toerijden en wegrijden van Flanders Expo ziet er al veel beter uit dan 2 jaar geleden met het afwerken van de verbinding met de R4 en het nieuwe rondpunt dat vanaf de parking van Flanders Expo leidt naar de autostrade E40. Ook de tram kan heel wat bezoekers tot dichtbij de hallen brengen vanuit Gent, dit is echt een heel goede oplossing. Laat ons hopen dat het voldoende is.
Thuisgekomen, zelf eten, de koeien gemolken, kalveren eten geven. Het werd 22.00 uur.

Daarna heb ik nog de marktauto gewassen, want hij moet op zijn piekfijne best staan.
Ze komen morgen op de markt bij Krista filmen van de regionale TV WTV-Focus om een previeuw te maken in de berichtgeving van bedrijven uit West Vlaanderen die op Agriflanders staan.
Weeral werk aan de winkel.

5 Comments:

At dinsdag, januari 09, 2007, Anonymous Anoniem schreef...

Ja, het is logaritmen volgens mij, maar meer weet ik er ook niet meer van hoor ;-)
Amai! op focus tv?? en wanneer dan? dat we dan kunnen kijken !
grtjs!!!
klaas

 
At woensdag, januari 10, 2007, Blogger Luc Callemeyn schreef...

Dag Klaas,
voor die logaritmen wacht ik nog op antwoord van andere experts, maar ik geloof dat we er al redelijk dichtbij zitten.
Deze voormiddag komen ze filmen, misschien is dat al voor vanavond op Focus TV, of misschien morgen. Zeker is dat het nog voor het weekend zal zijn ..
Ik probeer het op te nemen op DVD, en dan uploaden en dan op de blog.

 
At woensdag, januari 10, 2007, Anonymous Anoniem schreef...

't Is een faculteit ;). Afgekort als 8! ( zeg: acht faculteit ).

Een logaritme is iets helemaal anders, een logaritme is niet eens een algebraïsche bewerking.
Algemeen: alogb=c <-> c^a=b
De logaritme met grondtal a van b is c als en alleen als c tot de macht a b geeft.

En een algoritme is een bewerking die je herhaaldelijk na elkaar moet uitvoeren om een resultaat te bekomen. Denk daarbij aan t algoritme van Horner, de Euclidische Deling (staartdeling) en andere cijfermethodes.

Groet

 
At woensdag, januari 10, 2007, Anonymous Anoniem schreef...

kging net hetzelfde zeggen ;)

Logaritme, asjeblief nee! :p

x

 
At zaterdag, januari 20, 2007, Blogger Luc Callemeyn schreef...

bedankt aan de wiskunde-bollebozen voor de ondersteuning.
Niet dat ik er wakker van lag hoor.

 

Een reactie posten

<< Home