Photobucket

zondag, december 31, 2006

Klei eten voor de gezondheid.

Hoe gezond is de consumptie van klei?
29/12/2006 Meer bij VILT

Uit alle hoeken van de wereld zijn verhalen bekend van mensen of bevolkingsgroepen die klei eten. De gewoonte was al opgetekend in het oude China, Griekenland, Egypte en Sumerië. In Afrikaanse supermarkten in Amerika liggen rolletjes klei tussen de suiker en de nootjes. Waarom is het gebruik eeuwenlang in stand gehouden? Klei lijkt toch vooral geschikt om voedsel op te verbouwen, niet als voedsel zelf?

10 Comments:

At maandag, januari 01, 2007, Anonymous Anoniem schreef...

Klei ( of modder, maar das allemaal een pot nat ) is toch ook goed tegen rimpels en dergelijke? 't Moet toch zijn dat er daar bepaalde mineralen in zitten die voedend genoeg zijn.

Groet

 
At maandag, januari 01, 2007, Blogger Luc Callemeyn schreef...

Jazeker, voedend zal het wel zijn voor de huid.
De varkens wentelen zich ook in de modder, en kijk maar eens hoe mooi roze hun velltje wel is.
Grapje.
Ik heb ook nog een tijdje groene klei gegeven aan kalveren met slepende diarree.
Dat vispannetje vond ik deze namiddag wel een lekkerder idee dan klei eten ...

 
At dinsdag, januari 02, 2007, Anonymous Anoniem schreef...

En heb je resultaten van de groene klei???
grtjs

 
At dinsdag, januari 02, 2007, Anonymous Anoniem schreef...

Klei kan ook door ons, mensen gebruikt worden. Preventief en curatief middel tegen diarree, en zuiverend.
Rosa Mimosa.

 
At dinsdag, januari 02, 2007, Blogger Luc Callemeyn schreef...

@Klaas
Ik heb het een tijdje gebruikt in een periode van slepende diarre, elke keer op 2 à 3 dagen oud bij de kalveren
Ik geloof niet dat het slecht was, maar een wondermiddel was het ook niet. Daarbij, het loste zeer moeilijk op en zonk direct naar de bodem van de (speen)emmer, dus je moest het eigenlijk laten opdrinken al roerende. En dat was niet altijd handig bij een ziek of genezend kalf. In de fles was ook niet zo gemakkelijk.
Dus nu doe ik het niet meer, als ik nu problemen heb durfg ik de melk eens een beetje aanzuren.
Luc

 
At dinsdag, januari 02, 2007, Blogger Luc Callemeyn schreef...

Dag Roza Mimosa, welkom hier op de blog.
Blijkbaar zijn er mensen die klei gebruiken als snoep of tussendoortje, zie artikel.
En ergens anders kan je ook al lezen dat ik het bij de kalveren gebruikte. Maar of het zo zaligmakend is.
Ik weet eigenlijk niet echt de werking ervan.
Groeten

 
At dinsdag, juni 12, 2012, Anonymous Anoniem schreef...

danku, dit heeft mij enorm geholpen

 
At dinsdag, juni 12, 2012, Anonymous Anoniem schreef...

danku, het heeft me enorm geholpen

 
At dinsdag, juni 12, 2012, Anonymous Anoniem schreef...

boer

 
At maandag, augustus 18, 2014, Anonymous Anoniem schreef...

Welke site kan je halen

 

Een reactie posten

<< Home