Photobucket

dinsdag, december 26, 2006

Tops en Flops 2006.

Een redacteur van Het Brugsch Handelsblad ( Krant van West Vlaanderen) belde mij op met de vraag hoe het jaar 2006 voor mij en voor ons bedrijf verlopen is.
De Tops en de Flops dus.
Men wilde voor elke gemeente van West Vlaanderen een bijdrage, en ik mocht dit doen voor Zerkegem.

Dit heb ik hem toegestuurd :

Flop:
1) 2006 was voor de boer op gebied van klimaat een moeilijk jaar, goed in april, nat in mei, warm in juni, extreem warm in juli, nat in augustus, droog in september en veel te warm in het najaar. De natuur en de plantengroei kan dit moeilijk volgen.
2) Dit jaar gaat ook de geschiedenis in met het ontwerp nieuw MestActiePlan, het is pijnlijk vast te stellen dat men wetten maakt die na 15 jaar Mestdecreet nog steeds geen enkel zeker draagvlak hebben over de relatie tussen bemesting uit landbouw en het nitraatgehalte in de bodem, maar die wel de zekerheid geven dat het de landbouwers weer veel geld zal kosten

Top:
1)Na twee jaar geduldig werken en wachten is onze nieuwe marktwagen voor in Brugge op de wekelijkse markten eindelijk afgewerkt. Een nieuwe frisse look van Het Baliehof op de markt.
2) Bij de gemeenteraadsverkiezingen in oktober heeft de kiezer massal voor de landelijke kandidaten gestemd, dit duidt op het belang van de plaatselijke en aanspreekbare mandatarissen.
3)Mijn activiteitje van na de werkuren is het bijhouden van een blog op het Internet, http://www.boerenblog.blogspot.com/. Het gezaghebbende computermagazine Clickx nomineerde mij bij de beste 100 blogs van Vlaanderen, na een zenuwslopende stemmenronde met 23.000 deelnemers kwam ik op de 16de plaats terecht. Ben ik dus best tevreden mee.

0 Comments:

Een reactie posten

<< Home