Photobucket

maandag, oktober 31, 2011

Onverwacht een spijtige brief ...

Een tijdje geleden kreeg ik onverwacht een bericht van de firma ReproCopy. Zij vertegenwoordigen de auteursrechten van de geschreven media.
Bij een screening is het hen opgevallen dat ik regelmatig teksten uit Krantenberichten kopieer of overneem.
Dit is in strijd met de autersrechten van de betrokken kranten of media.
Daarbij speelt het geen rol dat de meest berichten handelen over Land-en Tuinbouw, of het feit dat het wel of niet plaatsen van hun teksten mij persoonlijk of bedrijfsmatig geen enkele winst oplevert.
Dat hebben ze mij in een brief laten weten.
Het is wel toegelaten om naar een artikel te linken, of een deel van een artikel over te nemen en in een eigen commentaarstuk te verwerken, echter met dien verstande dat het eigen commentaarstuk nog een volledige waarde moet hebben, ook als het "krantenartikel" er zou uitgehaald worden.
Ik was dus in overtreding, en ik kan niet anders dan een aantal blogberichten hier op Boerenblog te verwijderen zodat ik mij in regel stel met de auteursrechten. Wat mag er wel nog? Een collega-Blogger maakte een lijstje
Op deze datum is deze actie al achter de rug en er zijn heel wat blogberichten verwijderd.
Hoeveel kan ik niet precies zeggen maaar ik weet wel dat er op vandaag nog meer dan 1000 eigen berichten op deze blog staan, en dat is natuurlijk nog altijd goed.
Wie zin heeft om te lezen kan hier een tijdje zijn plezier beleven.

2 Comments:

At dinsdag, november 01, 2011, Anonymous Anoniem schreef...

waar houden mensen zich toch allemaal mee bezig ongelooflijk hebben die echt niets beter te doen
meer nog volgens mij stond onder elk artikel ook nog de bron vermeld waardoor ik zelf een paar nieuwe media ontdekte
maw ze snijden nog in hun eigen vel ook

 
At zaterdag, november 12, 2011, Blogger Jef ZoZie schreef...

Proficiat met je actieve communicatiestrategie, Luc!
Wellicht betaal je hiermee een stukje van de prijs voor het succes...

Als er ééntje is die een klacht neerlegt, gaat de bureaucratie aan het rollen, en die is - weten we al wel - niet meer te stoppen. Zij hebben altijd "gelijk" want aan juristen hebben ze geen gebrek en de maatschappelijke discussie of de openheid van denken... die kan hen gestolen worden.

Maar zoals het een wijze boer past, hij legt zich neer bij zoveel "autoriteit" en machtsvertoon. Jammer dat wij dat nu moeten missen... Ik dacht dat we in een vrij land leefden met vrije meningsuiting.

 

Een reactie posten

<< Home