Photobucket

zondag, juli 24, 2011

Controle op de boerderij

Een controleur stopt aan een afgelegen boerderij in West-Vlaanderen en spreekt de boer aan:" Ik moet je boerderij inspecteren op illegale producten."
De boer zegt:" 't Is goed vintje,
mo goa nie in die stal doare links vanachter."
De controleur is zeer ontwaardigd, enroept:" Mijnheer, ik handel onder de autoriteit van de procureur ."
Hij gaat in zijn achterzak en toont fier zijn badge aan de boer.
"Zie je dit? Ik ga waar ik wil, ik sta waar ik wil, op elke plaats. Zonder uitleg!! Is dat duidelijk?"
De wijze oude boer knikt beleefd en gaat terug aan zijn werk.

Enkele minuten later hoort hij luid schreeuwen en ziet de controleur rennen voor zijn leven met de grote stier achter zich aan, die bij iedere stap dichter komt.
"Wat moet ik doen, hij gaat mij pijn doen?"

De boer roept uit alle macht:" Je badge, je badge! Toon hem toch je badge!!!"

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jan, een Vlaamse boer was op wandel met zijn kudde in een afgelegen weide, ergens in het noorden van het land, wanneer er plots een splinter-nieuwe BMW stopt in een wolk van stof.


De chauffeur, een jongeman volledig Armani gekleed, met Gucci schoenen, Ray-Ban zonnebril en een Yves St-Laurent das, steekt hoofd door het raam en vraagt aan de boer :“Hey boerke, als ik het juiste aantal van je koeien van uw kudde kan geven, krijg ik dan een koe ?”

Jan bekijkt de man, zeer zeker een Yuppie, bekijkt dan zijn kudde die vreedzaam staat te grazen en antwoordt kalm :“ Ja, waarom niet ?”

De Yupie parkeert zijn wagen, neemt zijn Dell mini-computer, sluit deze aan op zijn RAZR V3 mobiele telefoon, surft op Internet en bereikt een NASA site, en contacteert een GPS satelliet om de juiste positie van de plaats te bekomen, geeft dan zijn coördinaten aan een andere NASA satelliet die de sector opneemt op een ultra hoge resolutie foto.
Dan bereikt de jongeman een Adobe digitale foto site en stuurt het beeld naar een analyse site in Hamburg, Duitsland.
Enkele seconden later, krijgt hij een bericht op zijn Palm Pilot, die hem zegt dat het beeld geanalyseerd is en de gegevens werden opgeslagen. Hij bereikt dan een MS – Q S L gegevensbank verbonden met een Excell berekenignsblad via zijn blackberry en hij ontvant enkele minuten later, het antwoord.
Tenslotte, drukt hij een gekleurd rapport van 150 blz met zijn HP laser mini-printer, wendt zich naar de boer en zegt :“Jij hebt exact 1586 koeien.”
“Correct. OK je mag één van mijn koeien kiezen”, zegt Jan.

Hij houdt de jonge Yuppie in het oog terwijl deze één van de dieren kiest en ziet hem geamuseerd het dier in zijn koffer leggen.

Dan zegt Jan tegen de jongeman :“Zeg! Als ik je heel juist kan zeggen in welke sector je werkt, krijg ik dan mijn koe terug ?
De jongeman denkt een ogenblik na en zegt :“OK, waarom niet ?”

Jij bent een lid van de Waalse regering” zegt Jan.
“Wow ! het is juist” zegt de Yuppie, “maar hoe heb je dat kunnen raden ?”
“ Ik moest niet raden” zegt Jan .
“Je bent hierheen gekomen zonder dat iemand het je heeft gevraagd,
je wilt worden betaald voor het antwoord op een vraag die ik niet had gesteld.
Jij hebt materiaal gebruikt dat millioenen euros kost om mij te kunnen bewijzen dat je intelligenter bent dan ik en je kent niks over het werk van werklui die je je brood laten verdienen
en tenslotte
JE KENT GEEN KLOTEN VAN KOEIEN.
Hier voor je staat een kudde SCHAPEN.”

“En geeft mij nu mijnen hond terug”

0 Comments:

Een reactie posten

<< Home