Photobucket

zaterdag, maart 13, 2010

Een voorstel tot administratieve verlichting.


Van Johan kreeg ik het volgende bericht in mijn mailbox::

Geachte,


Soms lees ik uw blog. Heeft u al eens de site http://www.vlm.be/algemeen/Pages/default.aspx  onder de loep genomen? Al hun formulieren zijn opgemaakt voor MSOffice. Of ze zijn zo beveiligd dat men ze enkel en alleen maar kan afdrukken.
Melding van een burenregeling is er zo ééntje.
Zelf maak ik gebruik van OpenOffice.org. Een gratis office programma dat draait op alle besturingssystemen. Om iets gemakkelijker te zijn bij het invullen van dit formuliertje, heb ik een rekenmapje aangemaakt. U kan dit downloaden op http://user.services.openoffice.org/nl/forum/viewtopic.php?f=9&t=640 .
Dit is een forum dat hulp bied bij mensen die problemen ondervinden bij het gebruik van OpenOffice.org.
Veel uitleg heeft het rekenmapje niet nodig. Maar toch een korte bespreking:

Aanbieders: Hier komen de nodige gegevns van de aanbieders van mest. (Veehouder)

Afnemers: Hier komen de gegevens van de afnemers van mest. (Landgebruiker)

Bemesting: Hier kunnen de cijfertjes aangepast worden. Als men geen lege rij laat kan men soorten mest toevoegen tezamen met de broodnodige samenstelling en vorm. De eerste tabel wordt gebruikt indien men geen bemestingregime invult op het rekenblad "Gegevens".

Gegevens : De bruine cellen dienen hier ingevuld te worden. De twee bovenste zijn volledig afhankelijk van de graad van invullen op vorige rekenbladen zijnde Aanbieders en Afnemers. De groene cellen mogen ingevuld worden. Deze zijn enkel interessant indien de eerste tabel niet voldoet, met uitzondering voor de gemeente.

Afdrukblad: Als men alles goed heeft ingevuld heeft men een correct ingevulde burenregeling. Men zal nooit beginnen spreiden op een weekend of een feestdag zoals tweede pinksterdag. Deze staat precies op één pagina en kan ondertekent worden na het uitprinten.

U heeft natuurlijk OpenOffice.org nodig om het rekenmapje te kunnen gebruiken. Maar dit kan men gratis downloaden op http://download.openoffice.org/index.html .
Heeft u geen boodschap aan dit bestand, u kan het tonen aan uw collega's.
Voor de prijs hoeft men het alvast niet te laten. (Het is allemaal Gratis.)

Met vriendelijke groet,
Johan
 
Als ik het goed begrijp dan kan je zelf un de formulieren van de burenregelingen de gegevens intypen en bewaren en per aanbieder of afnemer een klein beetje veranderen waar nodig en dan ook bewaren op de computer.
Lijkt me wel nuttig.
Ik zou zeggen: aan iedereen die het kan gebruiken, probeer het eens.
 
Tip: als u nog zo'n hulpmiddeltjes tegenkomt, stuur ze maar door naar mij.
 
Bedankt Johan.

0 Comments:

Een reactie posten

<< Home