Photobucket

zaterdag, februari 13, 2010

Te koop: een paar goede en gezonde kalfjes

De laatste tijd worden hier heel wat vaarskalveren geboren.
Meer nog, ze komen mij de kalverhokken uit.
En ik kan ze toch niet allemààl opkweken ?
Daarom bied ik er aan aantal te koop aan (ongeveer 15 in diverse leeftijden).
Er is niks mis mee, ze zijn goed geboren en goed verzorgd en zijn volop in de groei. Zoals de leeftijd het vraagt krijgen ze volle koemelk, en dan Vita-floccen aangevuld met gedroogde luzerne Rumilus en vrije opname van hooi.
Prijsstelling:
basisprijs is 150€ bij geboorte daarna komt er 2€ per dag ouderdom bij. Lijkt mij niet onredelijk, als u als veehouder (ongelukkig) veel stierkalveren had dan hebt u ze ook verkocht voor 150€, en die 2€ per dag, tja dat zijn gewoon de opfokkosten
Vele kalveren zijn van eigen stier
Camiel vh Bazelaarhof, fokker Patrick Devreeze uit Zevekote= Talent*IstarAero*Cash*...
DCH4818 Bolle Red Bull is van fokker Robert en Jacob Decraene uit Waarschoot= Lichtblick*Stadel*LizaCaveman*Centra*Starbuck*...
Deze laatste stier is dus een broer van de moeder van CRV stier DCH Almighty.
Beiden zijn ook Red Factor, dus daar kan later nog eens bij een geboorte een verrassing uitrollen ... Ik heb ze beiden gekozen omwille van hele beste harde benen en de Camiel loopt hier nog altijd.

Stamboekkaarten zijn op aanvraag aanwezig, moederslijsten niet altijd spectaculair, maar wie wat goede gezonde kalfjes in de kalverhokken of in de pinkenwei wil is dit een uitgelezen kans.

Onnodig te zeggen waarschijnlijk maar: tis voor de rappe!
En zoals altijd op Kapaza!: een beller is sneller.

0 Comments:

Een reactie posten

<< Home