Photobucket

zondag, februari 01, 2009

Een fijne zaak gedaan

(Foto suggestie is een kaastobbe Van 't Riet, Aarlanderveen)

Maar, we waren niet alleen in Nld om over geloof te praten en over boerenhobby, er was ook business te doen. U kon enkele weken geleden al lezen hier op Boerenblog dat iemand mij een strontzaak had bezorgd. Als dank heb ik hem dus wereldberoemd gemaakt.

Nog niet gelezen? Kijk dan maar eens wat verder.

Via enkele goede kontakten (de kracht van een sterk netwerk!) kwamen wij aldaar toch een goede kaastobbe op het spoor die perfect kon beantwoorden aan onze verwachtingen. En dit keer liep het niet mis met de business, neen integendeel, de kaasbak werd zelfs geheel gratis op onze aanhangwagen geplaatst en is nu al thuis.

Ach, het moet toch niet altijd en allemaal verkeerd lopen?

Drie dagen Nederland, de bron bij uitstek over kaasmaken op ambachtelijk niveau en op de boerderij.

Uiteraard hebben we van de gelegenheid uitgebreid gebruik gemaakt om nieuwe ideëen op te doen voor onze nieuwe verwerkingsruimte/kaasmakerij.
Hoewel ik denk (en overtuigd ben) dat wij al heel ver staan in opvattingen over hygiëne, looplijnen, routing van de kaas en werk-efficiëntie.

Ik had een zelfgemaakt filmpje van 10 min. meegenomen van de opzet en de vorderingen van onze werken en ik denk dat we al trots mogen zijn op onze verwezenlijkingen, ik zag menig Noorderbuur ondernemer met open mond staan kijken naar ons project.

Voor alle kwijlende lezers die het ook al willen zien? Nog even geduld.

0 Comments:

Een reactie posten

<< Home