Photobucket

zondag, januari 25, 2009

De derde verjaardag van Boerenblog


Ondertussen is het al drie jaar geleden dat deze blog werd opgericht.Op een schoone zaterdagavond vond ik dat ik ook wel eens de uitdaging mocht aangaan die ik al gezien had bij vrienden, en zo startte ik Boerenblog begin januari 2009.De bedoeling was om hier leuke items neer te zetten, onder andere over eigen bedrijf, eigen familie of eigen beleving.
Gaandeweg werd dit ook aangevuld met nieuwsberichten en ook items van op Internet die ik als nuttig of prettig ervaar om aan anderen mee te delen.
Ook de opmaak van deze Boerenblog met zijn vele nuttige linkjes aan de rechterkant is iets wat ik wel trots op ben, omdat ik alles zelf heb uitgezocht zonder enige studie of onderwijs.
Dit is de voorbije drie jaar ook zo geëvolueerd en eigenlijk grotendeels hetzelfde van opzet gebleven.
De bezoekers blijven maar komen, momenteel schommelt dit rond de 200 à 300 per dag (een enkele uitschieter van 400, meestal bij slecht weer), en dat is niet mis. Dit resulteert in een toaal bezoekersaantal van bijna 180.000, nu drie jaar en 1150 berichten verder.
De laatste tijd werd ik, onder andere op Agriflanders, door vele mensen aangesproken die het jammer vonden dat het de laatste maanden "iets stiller" is geweest.
Dat heeft zo zijn redenen.
Vooreerst zijn de inkomsten zeer pover.
En dat, lieve lezers, is uw schuld! Mochten alle 180.000 bezoekers hier 10 € cent achterlaten omwille van hun bezoek, dan zou ik wel wat meer inspanning doen. Jammer genoeg blijft het momenteel bij eigen voldoening en nu en dan eens aanspraak over een artikel dat bezoekers prettig vonden. Of zo nu en dan een commetaar die steeds weer veelzijdig is en soms nieuwe inzichten opent.
Een andere reden voor rustiger Boerenblog is het vele werk hier op de boerderij en in het bijzonder in de bouw van onze nieuwe winkel, ontvangstruimte, kaasmakerij en kaasrijping, en dat naast het andere vele werk op de boerderij en op sommige verkoopsgelegenheden.
Koppel dit dan ook nog eens aan het openen van andere horizonten op Internet, zijnde fora, nieuwssites, en nu onlangs nog Facebook, en u zal begrijpen dat ik even mijn excuses aanbied, maar toch eigenzinnig verder doe in eigen richting. We zien wel waar we uitkomen.
Maar natuurlijk bent u nog steeds welkom.
Meer zelfs, hebt u zelf iets gevonden waarvan u vindt dat ik het aan de wwwereld mag meedelen, stuur het maar even door.
Hopelijk hebt u hier zo nu en dan nog wat aan, al ware het maar een glimlach van herkenning.
Tot de volgende verjaardag!

8 Comments:

At maandag, januari 26, 2009, Blogger Suske. schreef...

proficiat, nog vele jaren met deze blog.

 
At maandag, januari 26, 2009, Anonymous Anoniem schreef...

Hallo Luc,

proficiat met de derde verjaardag van je blog! Dat er soms niet veel tijd is om regelmatig je blog up te daten is normaal he.
Doe zo verder en hopelijk voor vele jaren!

 
At dinsdag, januari 27, 2009, Anonymous Anoniem schreef...

Gelukkige verjaardag!
Bea

 
At donderdag, januari 29, 2009, Anonymous Anoniem schreef...

Van harte proficiat met uw volgehouden inzet en dit drie jaar lang !
Good job !

Benny.

 
At donderdag, januari 29, 2009, Anonymous Anoniem schreef...

van harte gefeliciteerd!!! Heel knap dat je het al zo lang volhoudt!
Ga zo door, we blijven jullie met belangstelling volgen vanuit het hoge noorden. Groet van Alida en haar boer

 
At zaterdag, januari 31, 2009, Anonymous Anoniem schreef...

Proficiat, Luc!
Hou de moed erin. Wij genoten vooral van jouw onverdroten ondernemingszin die spreekt doorheen de bijdragen.
Vriendelijke groeten,
Huub

 
At zondag, februari 01, 2009, Anonymous Anoniem schreef...

Proficiat! Blijf volharden én op naar de volgende verjaardag!

 
At maandag, februari 02, 2009, Blogger Luc Callemeyn schreef...

Aan alle goede vrienden lezers en reageerders: bedankt voor uw felicitaties maar vooral voor jullie trouwe bezoekjes én ik zal proberen om de verwachtingen aangaande schrijven en plaaten van berichtjes verder goed in te lossen.
Groeten
Luc

 

Een reactie posten

<< Home