Photobucket

woensdag, april 02, 2008

Hout sprokkelen.

Vandaag zijn we nog in de houtbewerking bezig.
'T is nog vakantie, en dan worden alle huisgenoten (lees: kinderen) hier ook ingeschakeld.
Ik heb momenteel nog een stapel hout (binnen) liggen van begin de jaren '90, en ik wil die plaats eindelijk eens vrij hebben.
Krista deed het voorstel om dit in de nieuwe loods te plaatsen zo een beetje handig tegen de kant aan.
Ik vond het maar niks.
Stel je voor:
eerst van de stapel nemen en in de bak van de verreiker gooien
daarna op de grond uitkippen, en mooi stapelen langs de muur
op moment van nodig: in de bak van de verreiker gooien
naar de muur voeren van de living, daar uitkippen
en weer op een stapel leggen.
En vanaf daar in de houtbak die op wielen staat en zo naar de houtstoof rijden.
Zo blijf je dus bezig (en blijf je je verwarmen)

Neen, op de site http://www.2dehands.be/ zag ik een aanbod van preikooien, dit zijn kooien in betonnet-gaas met een grootte van 1,20 x 1,20 x 1,80 meter. Dat is dus ongeveer 2 m³.
Nu zijn we bezig om die kooien te vullen (al negen gedaan!), ik neem ze op met de verreiker, kan ze zelfs stapelen, en daar staan ze te wachten om naar de livingmuur te rijden, waar ik ze gewoon kan laten staan.

Slim hé ?

0 Comments:

Een reactie posten

<< Home