Photobucket

donderdag, oktober 18, 2007

't Is van 't zotte. Olympus C-50

Mijn dochter is haar cameratje gepakt op school, en zo verder door het leven gaan kan natuurlijk niet.
Pa werd aangesproken om haar te vergezellen naar een grote winkel in Ruddervoorde.
In de uitstalramen stonden tientallen mooie modellen, al of niet design, al of niet de lenzen grote dan de behuizing, kortom voor elk wat wils.
Behalve voor het budget van een tienerdochter blijkbaar.
Tussen de 30 modellen die uitgestald lagen vonden we niet meer dan 4 camera's onder de 200€.
Veel wikken en wegen was er niet bij, blijkbaar, het model van 129€ was vier jaar oud (en met zo'n ouwe bak kan je niet op straat komen), dan eentje van 150 en tenslotte een model toevallig in promotie voor 199 €.

Let wel, XD kaartje en extra batterij zijn er dan nog niet bij, maar voor die prijs had ze toch een eigentijds plat dingetje mee, met heel wat modus-mogelijkheden.
Zulke toestellen moeten ze bij ons uit eigen portemonnee betalen, dus terwijl de dochters aan het afrekenen waren ging ik naar de kelder naar de hersteldienst.
Ik had namelijk ook mijn eigen camera Olympus C-50 mee, 3 jaar oud, en het schuifdeksel schoof niet goed meer in het railtje, gaf dus slecht contact, dus de lens kwam er niet meer uit. Was al eens vervangen in garantie, dus was een klassieke fout voor dit toestel, nu wilde ik dit weer laten vervangen.
De man aan de desk keek mij bedenkelijk aan, in zijn ogen was dit verouderd, en hij vroeg zich af "of het nog de moeite was".
Ik ben niet zo weggooi-achtig, dus ik wilde het persé laten herstellen. "Als hij eens prijs wilde opgeven?".
Dat bleek niet zo eenvoudig, doch een paar telefoontjes later kwam hij met de laconieke mededeling dat er een forfaitaire prijs voor herstelling werd aangereken van ..... hou je vast ..... 250 €.
En daarnet had mijn dochter een nieuw, vergelijkbaar toestel gekocht voor 199 €
't Is toch van 't zotte, of wie gaat daar wel mee akkoord?
Ik heb mijn camera voorzichtig opgenomen al ware het van goud, en zal gesparig proberen verder te doen , met nu en dan een slecht contactje.

3 Comments:

At zaterdag, oktober 20, 2007, Anonymous Anoniem schreef...

ja, we leven kennelijk in een weggooimaatschappij. Jammer maar helaas.

 
At zaterdag, oktober 20, 2007, Anonymous Anoniem schreef...

Beste Luc,
Weet je dat uw garantie op dat ondefrdeel terug twee jaar garantie geeft na vervanging?
In kader van nieuwe wet op bescherming consumenten, is dit van kracht sinds begin 2005.

Ben er recent in geslaagd om mijn rechten doen te gelden. Het koste me wel een aangetekende brief, en eventjes op mijn strepen moeten staan, maar kreeg toch gelijk.
Voor wat het waard is.

Benny.

 
At dinsdag, oktober 23, 2007, Anonymous Anoniem schreef...

Ik hoop niet dat je dochter ooit met het 'grote werk' wil beginnen. En als ze dat wil, zou ik haar laten werken ervoor, want de prijzen liggen daar toch nog een pak hoger.

Alleen al een 'goede fotorugzak' kost al snel zo'n 140 euro.

 

Een reactie posten

<< Home