Photobucket

maandag, januari 29, 2007

Dit zou wel eens een kettingbrief kunnen zijn.

Of niet?
Ik kreeg die deze avond in mijn meelbox.
Doorsturen per mail doe ik niet, hier vindt het wel zijn plaatsje.

Goeiedag,
Ik ben een jonge papa van 29 jaar. Mijn vrouw en ik hebben samen een schitterend leven gehad.
We hebben een kind. Haar naam is Rachel en ze is 10 jaar.
Onlangs heeft de dokter een hersenkanker in haar kleine lichaam gedetecteerd.
Er is slechts 1 manier om haar te redden: een operatie.
Spijtig genoeg hebben we niet voldoende geld om dit te betalen, AOL en DNET steunen ons.
Het enige wat ze kunnen doen is het volgende:
ik stuur u deze e-mail en u stuurt hem door naar andere personen.
AOL zal deze e-mail volgen en tellen hoeveel personen hem ontvangen hebben.
Elke persoon die deze e-mail opent en hem naar tenminste 3 personen
doorstuurt, schenkt ons 32 eurocent.
Alsjeblief, help ons.
Neem de tijd om dit te lezen, want op een dag zal de muziek ophouden.
Het leven is zo kort.
Omdat je zo snel door het leven holt, mis je de helft van het plezier van je bestaan.
Het leven is geen koers, je moet je levensritme vertragen.
De tijd nemen om naar de muziek te luisteren alvorens het liedje ten einde is.
A.U.B. stuur dit door!!!
zodat je een klein meisje steunt.
A.U.B. stuur dit door naar iedereen die je kent...
Het is de vraag van een klein meisje dat weldra deze wereld zal verlaten, omdat ze een slachtoffer is van een verschrikkelijke ziekte: KANKER.
Bedankt voor de moeite, dit is geen kettingbrief, maar een keuze voor ieder van ons om een klein meisje, dat aan een serieuze en fatale vorm van kanker lijdt, te redden.
Dit kleine meisje, dat slechts 6 maand meer te leven heeft, zou graag een brief sturen aan iedereen met de boodschap.
Om je leven zo vol mogelijk te beleven, want zij zal nooit afstuderen...
Zij zal nooit trouwen, noch kind(eren) krijgen.
Door dit bericht naar zoveel mogelijk personen te sturen, kan je haar en haar familie een beetje hoop geven.
Iemand heeft deze brief naar 500 personen gestuurd!!!
Ik weet dat je dit zeker naar 5-6 personen kan sturen.
Een kleine inspanning...
En ben je te egoïstisch om 10-15 minuten van je tijd te spenderen om dit bericht naar enkele personen door te sturen, wel dan ben je een zieke geest.

Denk dan gewoon aan het feit dat dit JOU of je kind ook kan overvallen!!!!!
Dank je,
vernietig deze getuigenis niet, laat ze rondcirkelen.
Johan Devadder
Gentsestraat 7
9420 Erpe-Mere
Tel. 053 80 77 07
johan.devadder@skynet.be

7 Comments:

At dinsdag, januari 30, 2007, Anonymous Anoniem schreef...

Is al een tijdje geleden dat ik zo'n dergelijke mails in mijn mailbox heb gekregen. Je zou er medelijden mee krijgen, dan zou je beginnen twijfelen, maar dergelijke mails zijn weldegelijk fake. Daar is maar 1 goede toets voor: delete!

Schandalig hoe zo'n mensen daarmee beginnen en er geld willen uitslaan. Er zijn al mensen genoeg die het echt meemaken ... .

Groeten,

Lieven

 
At woensdag, januari 31, 2007, Blogger Luc Callemeyn schreef...

Dag Lieven,

ik leef mee met de eventuele miserie van deze mensen, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand, een firma of een organisatie zou geld geven omdat men wat mailtjes rondstuurt.
Daarbij, als je het eens bekijkt, dan hangen die doorgestuurde mails vol met mailadressen van de andere geadresserden, en dat geeft meij maar een vies gevoel, zo overal rondgestuurd te woprden.
Dist is naar mijn mening solliciteren naar spam.
Dus vanuit de mailbox meestal: DELETE !

 
At donderdag, februari 01, 2007, Anonymous Anoniem schreef...

STUUR DIT NOOIT DOOR!!!!!!!
1) deze berichten kunnen al stokoud zijn
2) je kan niet controleren of dit waar is(de ziekte)
3) als het waar is, is de naam en adres nog juist?
4) kettingmails zijn handmatige virussen, virussen verspreiden zich automatisch terwijl kettingmails verspreid worden door honderden/duizenden mensen met hetzelfde resultaat: overvolle mailboxen!!

 
At zondag, februari 04, 2007, Anonymous Anoniem schreef...

beste meneer,
vandaag kreeg ik ook deze email.
Ik geloof dit nooit en besloot het uit te zoeken. via google kwam ik op onderstaand artikel maar ook op sites als die van u. verwijderen zou ik zeggen.
Met vriendelijke groet,
Floortje

Johan Devadder uit Burst is al acht maanden het slachtoffer van kettingmail
,,Ik heb helemaal geen doodzieke dochter Rachel!''

De teller stond gisteren op 5.371, want zoveel mails kreeg Johan Devadder uit Burst in acht maanden tijd. Naïeve surfers denken dat Johan geld inzamelt om de operatie van zijn doodzieke dochtertje mee te betalen. In werkelijkheid heeft Johan twee gezonde kinderen en heeft hij geen flauw benul hoe zijn gegevens onder de hardnekkige Rachel-mail zijn gekomen.

Lees dit tot het einde.!!!!! Goeiedag, ik ben een jonge papa van 29 jaar. Mijn vrouw en mezelf hebben samen een schitterend leven gehad. We hebben een kind. Haar naam is Rachel en ze is 10 jaar. Onlangs heeft de dokter een hersenkanker in haar kleine lichaam gedetecteerd.

Zo begint de kettingmail, waarvan veel ontvangers spontaan tranen in de ogen krijgen. Iets later in de mail wordt gevraagd om dit bericht door te sturen naar zoveel mensen mogelijk, want per doorgestuurde mail leggen AOL (internetprovider American On Line) en ZDNet (een magazine over internet) 32 eurocent in een pot die dient om de operatie van Rachel mee te bekostigen. De mail is ondertekend met Johan Devadder, waarna zijn volledige adres en telefoonnummer worden vermeld. Alleen heeft Johan, 54 trouwens, er niets mee te maken. Hij heeft geen idee hoe zijn naam onder de hardnekkige kettingmail is terecht gekomen.

Dagelijks veertig e-mails

De gevolgen voor Johan zijn niet te overzien. Dagelijks krijgt hij een veertigtal mailtjes. Soms krijgt hij allerlei verwijten naar zijn hoofd geslingerd, meestal krijgt hij een bemoedigende schouderklop en wordt hem naar zijn rekeningnummer gevraagd. ,,Ik krijg vaak mails van jonge moeders, kinderen en gebedsgenezers. Eén keer kreeg ik een e-mail van een meisje dat zo door het verhaal was aangegrepen dat ze het spaarpotje dat ze had aangelegd voor de aankoop van een tweedehands minibus wou uitgeven aan de operatie van mijn zogezegde dochter. Ik probeer op elke mail te antwoorden en duidelijk te maken dat ik niets met dit verhaal heb te maken.''

Dat de Rachel-mail blijft voortleven heeft alles te maken met het feit dat er altijd mensen zijn die het verhaal geloven en de mail doorsturen. In Johans mailbox staat een bericht van zo'n enthousiasteling: ,,Ik heb 434 contactpersonen in mijn adresboek. Maak je geen zorgen; ik heb ze allemaal jouw mail doorgestuurd. Succes!'' De kinderen van Johan, die gescheiden is, zijn 10 en 12. ,,Ik heb toch maar mijn familie verwittigd, want voor je het weet, krijgen ze die mail ook en vragen ze zich af waar ik in godsnaam mee bezig ben.''

Opzoekingswerk leert dat de hardnekkige kettingmail al minstens zes jaar circuleert en dat in allerlei talen. Oorspronkelijk werd de mail ondertekend met George Arlington uit Victoria Falls, Zimbabwe. Vorig jaar dook diezelfde mail in het Frans en het Nederlands op, ondertekend door Christian Berghmans uit het Waals-Brabantse Mont-Saint-Guibert. ,,Wij kregen op een bepaald moment wel 200 mails per dag'', vertelt mevrouw Berghmans. ,,Soms kregen we 's nachts zelfs telefoon van de andere kant van de wereld. Toen we enveloppen met geld kregen, zijn we naar de politie gestapt en hebben we klacht ingediend. Sindsdien is het gestopt.''

Ketting breken

Intussen doet Johan er alles aan om de mensen duidelijk te maken dat hij er niets mee heeft te maken. Eigenlijk kan het alleen stoppen als de ketting breekt. Daarom toch enkele tips om zo'n kettingmail te herkennen (en meteen te deleten): zo'n mail heeft nooit een datum en hangt altijd een emotioneel verhaal op. Daarnaast worden er altijd ,,autoriteiten'' aangehaald (in dit geval AOL en ZDNet en vooral wordt gevraagd om de mail door te sturen. Nooit doen! AOL kan nooit tellen hoeveel keer zo'n mail wordt doorgestuurd, dat is gewoon een leugen. Twijfel je toch nog? Tik dan een paar kernwoorden van de mail in Google in en zul je meteen merken of het over een zogenaamde hoax gaat.


Marc COPPENS27/06/2006

 
At maandag, september 10, 2007, Anonymous Anoniem schreef...

halko ,vansaag 10-9-2007 heb ik deze mail ook ontvangen.
via vrienden.
ik vind het heel erg zo iets te meoten lezen,maar wat nog erger is ,als men effe doorleest en wat omderzsoekt ,ter veronderstelling komt dit nep is.
de desbetreffende telefoon nummer werkt niet en is ook niet uit belgie.dit is een nummer uit een stadt in overijssel+dat het telefoon nummer buiten gebruik is.
ik vind dit zeer grof ,en dat mensen dit zo ,zonder na te denken effe doorsturen.
wie dit heeft opgezte moet zich diep schamen,en eens beseft wat ie aandoet ,er zijn ook mensen misch bij die een kindje omdat verloren heeft of zelf de ziekte heeft,en wel op een eeerlijkke manier anderen helpen ,ondanks hun ziekte.
ik hoop dat deze ketting brief zo snel mogelijk stopt.
zal er zelf ook alles aan gaan doen dit te stoppen.want scandalig is het gewoon.
guppie.

 
At zondag, juni 29, 2008, Anonymous Anoniem schreef...

apart.. ik kreeg m vanavond binnen. hoe lang die e-mails dan nog rondgaan eh!

 
At dinsdag, februari 23, 2010, Anonymous Anoniem schreef...

degene die hier mee begonnen is weet niet wat hersenkanker is! maar er zit bij die persoon wel iets "los".
schandalig gewoon!

 

Een reactie posten

<< Home