Photobucket

donderdag, november 16, 2006

De markt in Brugge met de nieuwe auto (4)

Over de nieuwe marktwagen hebben wij uiteraard hooggespannen verwachtingen. En nieuwe mesjes snijden goed, dus verwachten we dat alles van een leien dakje zal lopen.
Niet dus.
Dinsdagnamiddag had Krista de hele auto en koeltoonbank gevuld met de verse producten, de chocomousse en pasta, de kaas, melk en karnemelk. Omdat de vrachtwagen voor de melkophaling van Campina nog verwacht werd moest de marktauto ook nog verplaatst worden.
Ondertussen was ik naar een vergadering in de school van Lies over toekomstige leerplannen met Masters en Bachelor, maar dat is eigenlijk maar voor de studiekeuze en pas voor binnen twee jaar.
Krista wilde de auto verplaatsen, draait aan de sleutel, u raadt het misschien al: geen kik!
Toch een klein beetje, een zacht gereutel of slepen van de startmotor, het mag eigenlijk geen naam hebben.
Krista belt naar mij, ik ben ondertussen al aan de school, ik zal als ik thuiskom de batterijlader aanleggen. Na nog eens tien minuten (in de vergadering) meldt ze mij dat de RMO (Rijdende melk Ontvangst) de melk heeft meegenomen, dat is toch al in orde.
Woensdagmorgen moest Krista dan op tijd op de markt zijn in Brugge, ik sta op om vijf uur, in de verwachting dat de batterij natuurlijk al zal opgeladen zijn.
Helemaal niks, juist hetzelfde als de avond voordien.
Wat nu gezongen? Niet te veel dus, zo 's morgens vroeg.
Ik besluit naar garage Decleir in Torhout te bellen omdat het een Renault Master is, en zij hebben hem toch geleverd. Op het garagenummer krijg ik geen gehoor (op dit uur toch wel redelijk normaal), er zijn echter wel twee noodnummers, eentje van Renault Assistance als de wagen minder dan 2 jaar oud is (bij ons een week dus), en een mobiel nummer van de garage. Ik bel dat vier-vijf keer, geen gehoor. Die gasten vagen er daar geloof ik vierkant hun broek aan als iemand met panne staat.
Bij Renault Assistance helemaal niet beter, de burelen zijn pas open vanaf acht uur.
Dan maar naar de firma Anseeuw gebeld, de leverancier van de marktwagen, Yve haalt een batterij uit zijn magazijn, brengt ze naar hier en plaatst ze in de auto.
En Krista kan vertrekken. Toch wel een beetje te laat.
Ik heb op de markt in Brugge een paar foto's gemaakt van de auto aan de binnenkant terwijl Krista besteld.


Photobucket - Video and Image Hosting


Photobucket - Video and Image Hosting

5 Comments:

At donderdag, november 16, 2006, Anonymous Anoniem schreef...

Proficiat met de nieuwe wagen.
Ik zal toch eens naa de markt moeten komen!
Ben voor jou gaan stemmen op website of the year.

Groetjes

 
At donderdag, november 16, 2006, Blogger Luc Callemeyn schreef...

Dank je voor je stem, Emiel.
Naar de markt komen, je mag kiezen: te voet of met de fiets.
Want je woont toch in Brugge?
Luc

 
At vrijdag, november 17, 2006, Anonymous Anoniem schreef...

Knappe aanwinst Luc!

 
At vrijdag, november 17, 2006, Blogger Luc Callemeyn schreef...

@Buddha:
Ja Tim, we hebben er heel lang aan gewerkt, op OHD forum zijn zelfs een paar vragen gekomen die daar hun toepassing hebben gevonden.
Luc

 
At donderdag, oktober 29, 2015, Anonymous Tim schreef...

Prachtige wagen hoor! Netjes en nu hopen dat de zaken goed blijven gaan! Succes.

 

Een reactie posten

<< Home