Photobucket

zondag, april 09, 2006

Fijne reacties.

De voorbije week ben ik wat uit de circulatie geweest, maar ik heb via improvisatie toch de gelegenheid gevonden om jullie reacties op te volgen.
Van de meeste boeren krijg ik een gemeende bijval voor mijn teksten over de vele regelgeving en controles, van de meeste buitenstaanders krijg ik de vraag of dit allemaal eigenlijk wel waar is, heimelijk hoopt men dat ik een beetje heb overdreven, maar dit is jammer genoeg niet waar.
Kijk, als ik in het Dagboek schrijf voor Boer & Tuinder, dan schrijf ik voor 25.000 abonnees, de meesten ¨daarvan zijn boeren. Ik kan me dus niet permitteren om daar ook maar één detail onwaarheid te vertellen, of ik krijg het op mijn dak.
U mag er dan ook vanuit gaan dat per abonnee enkele gezinsleden deze krant ook een keer openslaan, en het Dagboek is dan wel ook een populaire tussenstop na de syndicale berichten de marktevoluties, en voor de reclameblokken en de organisatie-agenda.
Maar evengoed in alle Ministeries en Administraties worden deze Dagboekbijdrages gelezen, ja misschien wel doorgegeven van de laagste naar de hoogste echelons en omgekeerd. En als één of ander ontwerper van al deze administratie wat ongemakkelijk in zijne stoel gaat schuiven, dan heb ik met het schrijven van onze dagelijkse miserie wel mijn doel bereikt.
Ik twijfel er ook niet aan dat ook op het Ministerie van Landbouw onze dagelijkse beslommeringen niet opgemerkt voorbijgaan, want onze Hr Minister-President Yves Leterme maakte verleden week in een vergadering in de Westhoek een allusie op mijn eigen Dagboekbijdrage door te melden dat men eigenlijk wel beseft dat men met alle administraties tegelijk wel over de schreef gaat, maar dat elk afzonderlijk vindt dat zijn departement maar moeilijk kan inbinden.
Toch ben ik ervan overtuigd dat men onder het toeziende oog van boerenliefhebber Leterme er serieus werk zal van maken.
Laat ik maar zeggen dat ik dit van hem persoonlijk heb mogen horen bevestigen.

5 Comments:

At zondag, april 09, 2006, Anonymous Anoniem schreef...

Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

 
At zondag, april 09, 2006, Anonymous Anoniem schreef...

Aai, aai, jij kent onze politiekers nog niet...
Véél beloven, maar...
Of is het een tactische zet van je?

 
At zondag, april 09, 2006, Blogger Luc Callemeyn schreef...

@Anonymus: dergelijk taalgebruik wordt in het vervolg niet meer gepubliceerd.
@ Anonymus en Hedwig,
Ik heb een zeker geloof in bepaalde politiekers en u mag ervan uitgaan dat Yves Leterme daarbij voor mij op de eerste rij staat.
@Hedwig:Ik speel hier geen tactische zetten.(En ik heb zelf geen enkele politieke ambitie, mocht het diat zijn wat je bedoelt)

 
At maandag, april 10, 2006, Anonymous Anoniem schreef...

Het is duidelijk dat je politieke uitspraken de lezers niet zo echt bevallen.

 
At maandag, april 10, 2006, Blogger Luc Callemeyn schreef...

@Anonymus,
Het zou voor mij onhaalbaar zijn om de ambitie te hebben om hier teksten en artikels te plaatsen die in iedereen zijn kraam passen.
Iedereen mag gerust een eigen visie hebben op mijn "politieke uitspraken" als die zo overkomen bij u. Nochthans heb ik niet de bedoeling om hier aan politiek te doen.
Ik weet niet of u dezelfde "Anonieme" commentator bent als van gisteren, ik zou dat kunnen uitzoeken, maar ik heb de commentaar van hierboven verwijderd omdat het woordgebruik vernederend was, en ik vond dit hier niet passend.

 

Een reactie posten

<< Home