Photobucket

maandag, oktober 01, 2007

Maandagen .....

De maandag is voor ons hier altijd een drukke dag.
Voorreerst moeten de dochters op tijd in school geraken in Brugge.
Ze worden daar zoals in zovele scholen verwacht omstreeks 8.15.
Dus vertrek ik hier met drie dochters en een veelvoud aan valiezen en boekentassen omstreeks 7.30.
Eerst hebben we natuurlijk gegeten. Het is een goede gewoonte in ons gezin dat wij samen aan tafel zitten en samen eten.
Ook niet uitzonderlijk natuurlijk, we beginnen dus met eten rond 7.00 uur.
Maar, het is een gewoonte (en een must) op ons bedrijf dat wij eerst de koeien melken. Dat neemt een goede anderhalf uur in beslag, dus dat wil zeggen dat wij rond 5.15 opstaan.
Meteen nadat de kinderen het huis uit zijn met hun vader begint Krista al met het werk in de melkverwerking.
Melk stremmen voor kaas, kookketels opvullen voor diverse bereidingen, meestal ook boter karnen, het loopt allemaal als een goed geöliede machine door elkaar.
Vanmorgen moest ik dan op een tweetal plaatsen boodschappen doen "terwijl ik toch in Brugge was" (miljaarde wat een omleggingen overal met die expressweg), toen ik thuiskwam zag ik dat er een kalfje rondliep bij een aantal vaarzen die we gisteren zondag uit de weide hadden gehaald. Ik zou dat wel laten erbijlopen, maar het regende nogal en het was eerder koud deze morgen, dus dat had wel prioriteit.
Daarna witte en cleane kledij aangetrokken, de handen goed geschrobd om te helpen met Krista om kleine bolletjes kaas te helpen uit de tobbe halen, daarna kon ik weer naar het buitenwerk.
Na de middag even naar de bank, een kids-computer met problemen weggebracht voor herstelling, ook naar de marktwagenbouwer Anseeuw voor een paar afspraken, vlug binnengewipt bij de grote maxi-stock voor een onderdeel voor een boormachine en dan nog naar Aartrijke voor een andere afspraak.
Leuk, dat boeren, je hebt een heel grote vrijheid om je werk te schikken ....
De rest van de namiddag bracht ik door voor deze computer, want morgen hebben wij een bezoek van de audit-controleur aangaande het bijhouden van gegevens over de verwerking van de hoeveproducten, en ik ben daar niet zo direct liefhebber van (van die controle, voor de goede verstaander ...).
Verder vanavond weer de koeien gemolken en daarna nog de koeien gevoederd met verse maïs en ingekuild gras, en dan kon ik weer aan de papieren beginnen....
En nu, is het al zeer laat geworden, maar het klokje tikt nog steeds verder (en deze schrijfmachine ook ...)

3 Comments:

At dinsdag, oktober 02, 2007, Anonymous Anoniem schreef...

Luc, dat is voor jullie inderdaad een méér dan goed gevulde werkdag!

 
At dinsdag, oktober 02, 2007, Anonymous Anoniem schreef...

I don't like mondays!:))

 
At woensdag, oktober 03, 2007, Anonymous Anoniem schreef...

Fantastisch hoe jij dat allemaal zo goed kan organiseren. Ik kan me voorstellen dat je 's avonds als een blok in slaap valt.

 

Een reactie posten

<< Home