Photobucket

donderdag, juli 19, 2007

Informatie op een rouwbrief.

Morgen moet ik naar een begrafenis.
Mijn tante is overleden.
Ze was ook mijn doopmeter.
Dat schept wel enigszins een speciale band.
Ze was al vele jaren weduwe, het gezin telt zes dochters.

Mijn moeder vroeg of mij iets opgevallen was aan de rouwbrief?
Ik moest even beter kijken, ja toen zag ik het ook.
De namen van de dochters waren eerst geschreven, daarna de naam van de man, uiteraard met het gezin erbij.
Dat stond zo mooi op een rij.

Er was nog iets zei mijn moeder.
Dat zag ik niet zo direct.
"Het is mij opgevallen", vertelde ze me , "dat van heel dat gezin met zijn 6 kinderen en vele kleinkinderen nog geen enkele afstammeling is weggevallen, en dat er in heel die familie nog geen enkele echtscheiding is voorgevallen".

Ja, dat zijn nog van die straffe ouderwetse boerenfamilies zeker ....

0 Comments:

Een reactie posten

<< Home