Photobucket

donderdag, augustus 03, 2006

Sojaprijs op een dieptepunt ?

U zal zich herinneren dat ik u een tijd geleden gewezen heb op het bestaan van de site C B O T , zijnde de Chicago Board Of Trade.
Daar kan men de wereldhandelprijzen volgen, uiteraard is de sojaprijs diegene die mij het meeste interesseert.
Als u nu eens een kijkje zou nemen, dan kan je zien dat die prijs zich (waarschijnlijk, misschien) op een dieptepunt bevindt.
Ik denk dat het wel zou kunnen verstandig zijn om nu eens contact op te nemen met uw lokale handelaar om te vragen wat de sojaprijs doet momenteel, en voor contract voor volgend jaar.
In tegenstelling tot wat sommigen wel denken koop ik dus uiteraard niet aan de CBOT zelf, en ook niet aan bijvoorbeeld Cargill die mij dan een boot(je) toesturen met sojaschroot.
Neen, ik werk ook met mijn lokale handelaar, en enkele weken geleden heb ik vastgelegd voor 18,22 €cent per kg + BTW, te leveren doorheen het jaar 2007, op afroep, per 7 ton en te betalen na levering. De commissie is inbegrepen in die prijs, er zijn geen contractkosten.
Misschien is de prijs nu nog gunstiger?
Als u zou een prijsvergelijking maken met sojaschroot / eiwitkern mag u niet vergeten dat er ook nog mineralen moeten bijgevoederd worden.
Succes (en laat het hier eens weten !).

0 Comments:

Een reactie posten

<< Home