Photobucket

vrijdag, maart 03, 2006

Rooien van bomen

Deze namiddag zullen wij ons bezighouden met het rooien van deze twee prachtige bomen, essen.
Ze zijn al van verleden jaar dood, ervoor zagen we ook al dat er iets mee aan de hand was, dat ze niet te fleurig meer stonden.
Reden is waarschijnlijk een overwoekering van zwammen aan de voet van de bomen.
Mijn vader is zevenenzventig jaar en heeft ze eigenlijk al altijd geweten, misschien nog zo groot niet, maar toch staan ze er al altijd in zijn herinnering.
We zullen weldra aan het aantal jaarringen weten hoe oud ze zijn.


Morgen zullen we er dan met de ganse familie (broer en zussen) opvliegen om ze helemaal te verkleinen, zo kunnen ze dienen voor de stoof van opa en oma.
Het gezegde "boompje groot, mannetje dood" zal in deze dus niet opgaan. Blij toe !

2 Comments:

At zaterdag, maart 04, 2006, Anonymous Anoniem schreef...

wel? hoe oud is ie nu?
Ge hebt me nu nieuwgierig gemaakt!
Ik schat zo'n 45 jaar...

hedwig

 
At zaterdag, maart 04, 2006, Blogger Luc Callemeyn schreef...

Dag Hedwig,

Aangzien mijn vader 77 is en ze al altijd heeft geweten zijn ze dus wel duidelijk ouder dan 45.
Ik had zelf geen tijd om te tellen, maar de kinderen hebben een poging gedaan, en ze kwamen aan 96 jaar.
U wint dus geen prijs voor deze kwisvraag.
Ter info : het gewicht van de stammen tot aan de eerste vertakkingen is 3000 kg per stam !

Luc

 

Een reactie posten

<< Home