Photobucket

zondag, januari 15, 2006

Zondagmorgen.

De zondagmorgen verloopt hier in het Baliehof meestal volgens een vast stramien, bijna een ritueel eigenlijk.
Om zes uur (ongeveer) sta ik op voor het melken van de koeien, en daarna eten we altijd ....boterkoeken. Ik vind, een zondag is geen zondag als er geen boterkoeken op tafel staan. En misschien ook niet in het minst omdat Krista dan De Zondag meebrengt van bij de bakker. Zo lees ik graag eens rustig na het eten in de krant, veelal gaat het over luchtige onderwerpen, maar ik lees wel altijd graag de column van RDW (Rudi, de wakkere Bakker). Zoals die kan schrijven, daar ben ik dikwijls jaloers op.
Maar vandaag moest Krista al vroeg naar de zondagsmarkt op Ten Briele in Brugge, en aldus had ze ovenkoeken uit de diepvries ontdooid, en kon ik na het eten niet anders dan wat lezen in de Krant van West-Vlaanderen (kortweg de KW krant).

Daarin las ik onder andere over een robot die straks gaat opereren in een Roeselaars ziekenhuis, over een ongeluk met twee paramotoristen, over mileuvriendelijke hybride-auto's (op koolzaadolie?), over Jean Marie Dedecker die een nieuw boek heeft geschreven dat eigenlijk niemand wil lezen maar toch iedereen zal lezen, over de Koe Parade op Agro Expo, over de ijsberen die in de ijskoude zee doken en waarvan de meeste Missen op dat moment hun make up mis-ten, over een winterversie touwtrekken, en over het mopje van Baziel.
En dat wil ik u nu niet onthouden, maar wegens gevaar voor plagiaat en copyright kan ik de bijhorende strip (3 beelden) jammer genoeg natuurlijk niet laten zien.

Baziel en de pastoor zijn aan het wandelen.
"Wat hoor ik, Flavie speelt geen piano meer ?"
"Nee, ik heb haar overtuigd om te veranderen."
"En, wat speelt ze nu ?"
"Trompet.
"En, speelt ze dat beter ?"
"Neen neen,
maar ze kan nu tenminste niet meer zingen binst dat ze speelt."
door Guido Depraetere in Kw Magazine

Vandaag begin ik ook te schrijven aan het Dagboek voor in de Boer & Tuinder van vrijdag. Het idee en het concept speelt al maanden in mijn hoofd, vandaag zet ik al de fundamenten op papier, en maandag schrijf en typ ik dat uit.
Ik twijfel nog tussen 2 werktitels :
"Controle, mag het ietsje meer zijn ?"
"En plots dan staan ze daar, jou uitverkoren paar !"
Je ziet het wel op vrijdag.

0 Comments:

Een reactie posten

<< Home