Photobucket

zondag, januari 29, 2006

Computertip : wachtwoorden onthouden.

Wie regelmatig op sites vertoeft waar men zich eerst moet aanmelden om dan zijn persoonlijke gegevens te zien, die kent het wel : altijd dat wachtwoord invullen.
Je kan dit ook door Windows XP zelf laten doen.
Dan onthoud hij dat als je het wil.
Ga bovenaan naar de Taakbalk > Extra > Internet-Opties > Inhoud en vul dan in zoals op deze Printscreen :

U kan dit zelfs doen terwijl dit venster openstaat.

Elke keer dat u een nieuw wachtwoord moet intypen zal Windows u vragen of u dat wil laten onthouden. Voor supergeheime info doet u dat niet, bij andere wel. Bijvoorbeeld voor KBC bankzaken lukt dit niet.

Later moet u enkel op het lege vakje van een wachtwoord links dubbelklikken om het te laten invullen.

Toch is het wel veilig om een boekje bij te houden met al uw wachtwoorden.

Tips onder andere gevonden op OHD

3 Comments:

At woensdag, februari 01, 2006, Anonymous Anoniem schreef...

Ken al mijn paswoorden van buiten. Voor de bank gebruik ik een Digipass. Kan evt ook via http://www.roboform.com/

Zoiets is goed als jij enkel die pc gebruikt en niemand anders toegang heeft of je met verschillende gebruikers op die pc werkt.

 
At woensdag, februari 01, 2006, Blogger Luc Callemeyn schreef...

Jammer, maar ik ken ze niet allemaal van buiten, ik heb eens vlug geteld, en ik moet er zo een vijftiental hebben., dikwijls nog met verschillende user-namen. Kan ik dus niet onthouden, dus heb ik netjes opgeschreven in een boekje.
Misschien zou ik voor alle diensten hetzelfde paswoord kunnen gebruiken, maar dat is ook niet zo veilig, als ze er één zouden kennen, weten ze ze allemaal.
Anderzijds zijn er ook vele diensten die ik consulteer die mij niet eens de mogelijkheid geven om een eigen paswoord te kiezen, ze geven dan een combinatie van cijfers en letters, dus soms moeilijk. En de top is Sanietel die om de zes maanden een nieuw paswoord wil, en de combinatie van letters en cijfers mag niet lijken op de vorige. Pfff...

 
At vrijdag, januari 01, 2016, Blogger ctlprogrammer schreef...

De keuze van het wachtwoord zelf is natuurlijk ook belangrijk. Moeilijk te kraken en toch gemakkelijk te onthouden. http://decomputer.be/wat-een-goed-wachtwoord/

 

Een reactie posten

<< Home