Photobucket

maandag, september 22, 2008

Lidy Deutekom boek: "Vrouw met Boer".

Lidy Deutekom is een schrijfster.
Een schrijfster van collums.
Meer nog, ze schrijft om de 2 weken een stukje in de Nederlandse Boerderij over het leven op hun boerenerf, samen met haar man Jaap en hun 2 zonen.
Is dit zo bijzonder? Ik denk het wel, want Lidy kan met een rake zinsnede de lezer op een nieuwe wending brengen in het verhaal.
Lidy is dus ook een collega van mij, omdat wij beiden schrijven in een landbouwblad.
Zo gebeurde het heel lang geleden dat wij eens op een zelfde manier schreven over het leven in ons huisgezin en over de taakverdeling, elk vanuit zijn eigen invalshoek.
En eigenlijk ongeveer dezelfde woorden gebruikten.
Dit vond ik zo grappig dat ik daarvoor een mailtje stuurde naar Boerderij om dat even te melden, en met de vraag om in contact te komen met Lidy.
Dat vonden ze daar op de redactie heel gek, want ze wisten niet of ik iets wilde melden of ik een stalker wilde worden.
Maar toen ik de ruimte en de tijd kreeg om wat uit te leggen werd alles heel duidelijk, en onderhouden wij zelfs een levendig contact.
Zo zijn wij zelfs al 2 keer op de boerderij geweest daar in Noord Holland en hadden we telkens heel veel om over bij te praten.

Nu zijn de beste collums van Lidy Deutekom verzameld in een boekje met als titel "vrouw met boer".
Ik heb het nog niet gelezen, uiteraard niet, het is nog maar uit, maar toch denk ik dat ik die verzameling collums grotendeels al heb gezien.
Een aanrader denk ik.

Over de presentatie van dit boek is een filmpje gemaakt door "ophetland", en vooral op 5 minuten van de 8 is een hele leuke sfeer merkbaar.
Zoals in het boekje denk ik.

( Klik op de foto!)

Het laden van het filmpje kan wel een tijdje duren, maar het is wel leuk genoeg om éven te wachten !

1 Comments:

At dinsdag, september 23, 2008, Anonymous Anoniem schreef...

wat een eervolle woorden!
Kleine correctie: boektitel is 'Vrouw met boer'(i.p.v. Boer met vrouw)

 

Een reactie posten

<< Home