Photobucket

woensdag, augustus 22, 2007

Waar ligt het gat in de ozonlaag?

Draait de zon rond de aarde?
Hoe goed scoor jij op de wetenschapstest?
Jongeren weten nog bedroevend weinig over wetenschap en technologie.
Dat blijkt uit een onderzoek van het wetenschapstijdschrift Eos bij een groep Belgen van alle leeftijden.

Jongens en meisjes tussen de 18 en 24 jaar weten minder over wetenschap dan de oudere generaties, zo stelt EOS vast.
Het wetenschappelijk tijdschrift vroeg antwoorden op vragen als 'draait de aarde rond de zon?', 'stemt de mens af van de aap?' en 'waar ligt het gat in de ozonlaag?'.

Wil je zelf testen of je een goede kennis hebt van wetenschap?
Doe dan hier de wetenschapstest.

Gezien in Het Nieuwsblad

8 Comments:

At woensdag, augustus 22, 2007, Anonymous Anoniem schreef...

Hallo Luc,

Leuke test...als meisje van de oude garde heb ik 82% gehaald!
Daar ben ik best tevreden mee!

 
At donderdag, augustus 23, 2007, Anonymous Anoniem schreef...

Als 18-jarige behaalde ik 86%...
Ben ik dan een uitzondering?
De vragen waren toch niet zo moeilijk? En ik doe nogthans geen wetenschappelijke richting,...
Groetjes

 
At donderdag, augustus 23, 2007, Blogger Cursief Huigje schreef...

ik zal alvast mijn boeken van zolder moeten halen, ik haalde namelijk geen 60%.
Herexamens?:)

 
At vrijdag, augustus 24, 2007, Anonymous Anoniem schreef...

De vragen "Wat is een ringtone?" en "Wat is de huidige versie van MSN?" bleven over de hele lijn correct beantwoord.

 
At vrijdag, augustus 24, 2007, Blogger Luc Callemeyn schreef...

Leuk dat jullie allen meedoen.
Ik behaalde ... bloos bloos ... 61 %

 
At vrijdag, augustus 24, 2007, Anonymous Anoniem schreef...

82 procent.the saint.

 
At vrijdag, augustus 24, 2007, Anonymous Anoniem schreef...

2 foutjes, das 93 procent, en dat voor een 21 jarige, niet slecht toch?
enkel het infrarode licht en de boekdrukkunst lagen dwars

 
At woensdag, september 05, 2007, Anonymous Anoniem schreef...

Ik haalde 85%en ik ben bijna 17jaar , ik doe wel een wetenschappelijke richting maar zo wetenschappelijk was het niet, vond ik.

 

Een reactie posten

<< Home