Photobucket

woensdag, augustus 01, 2007

De terugweg van Libramont.

Na 4 dagen de Vlaamse kleuren verdedigen in Libramont kwam ik maandagavond vrij laat naar huis.
Ik had al een verwittiging gekregen op het dashbord van de auto dat de diesel bijna op was, dit was al voor Brussel.
Maar, een beetje verderrijden houdt het wat spannend en dus blijft de geest wat wakker, dus ben ik maar doorgereden.

(en nu denk je dat ik zonder gevallen ben zeker???)

Neen. In Groot Bijgaarden heb ik dan getankt.
Daar kwam een jongeman op me af met een rugzak, hij vroeg me of hij meekon in de richting van Calais.
Jabbeke ligt natuurlijk op die weg, dus ik maakte wat plaats in de auto zodat hij meekon.
In de auto vertelde hij dat hij van de Tjech-Republic was, en een wereldreis aan het maken was. Ik kon er verder niet veel uit opmaken, omdat zijn Engels nogal gebrekkig was, maar hij vertelde wel iets van 22 landen of 22 maanden onderweg, of iets dergelijks.
Ik voerde hem dus zowat 100 km verder, en zette hem af aan het tankstation in Jabbeke.
Bij het uitstappen werd ik zeer vriendelijk bedankt, hij had echter nog één vraagje.
Of ik misschien 5 of 10 Euro kon missen voor hem zodat hij wat eten kon kopen? Maar als ik niet wilde was het ook niet erg.
Geld geven aan een wereldreiziger/lifter?
Idee! Ik had nog (gekocht tegen de vaak en de verveling) een broodje tonijn liggen, dus dat gaf ik hem.
Hij keek wat beteuterd toen ik hem dit in de hand stopte, toch aanvaardde hij.
Idee 2! In mijn koffer had ik nog heel wat witte gesneden broden liggen (crocque monsieurs verkocht in Libramont), dus gaf ik hem ook nog een (bijna vers) lekker gesneden witbrood.
Ik zag het hem in zijn rugzak stoppen.
Misschien lag het 5 minuten later in de vuilnisbak?

Profiteurs eigenlijk!

6 Comments:

At woensdag, augustus 01, 2007, Anonymous Anoniem schreef...

Hij vroeg geld om te eten. Als je hem dan effectief te eten geeft, kijkt hij beteuterd. Dat zegt genoeg.
Ik denk dat je brood ondertussen al opgegeten is. Door de muizen.

 
At woensdag, augustus 01, 2007, Blogger Luc Callemeyn schreef...

@Menck
Zo'n idee had ik er ook over.

 
At woensdag, augustus 01, 2007, Anonymous Anoniem schreef...

Neen, die laatste vraag was er teveel aan.

 
At donderdag, augustus 02, 2007, Anonymous Anoniem schreef...

Toch maar oppassen met lifters,een kennis van mij werd onder bedreiging van een mes uit zijn auto gezet en moest zijn geld afgeven, de " lifter " ging ervandoor met beide.

 
At donderdag, augustus 02, 2007, Anonymous Anoniem schreef...

Ik denk dat die 5 euro waarschijnlijk voor iets anders bedoeld was.
Maar wat???

Groetjes

 
At vrijdag, augustus 03, 2007, Blogger Cursief Huigje schreef...

wellicht had hij zin in mosselen met friet?:))

 

Een reactie posten

<< Home